וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד בסיציליה: הר הגעש אטנה פולט לבה ועשן

אחד מהרי הגעש הפעילים בעולם, שבעבר כבר החריב עיירות וכפרים, הגביר באחרונה את פעילותו באי האיטלקי. בשלב זה אין חשש לפגיעה במקומות הישוב השוכנים למרגלותיו או לשיבושים בטיסות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: צילומים שהועלו לאתר יוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

התמונות המרשימות המובאות כאן מגיעות מהאי סיציליה שבדרום איטליה, שם החריפה אתמול (שני) התפרצותו של הר הגעש אטנה. ההר - אחד הפעילים בעולם - שב לחיים לפני תשעה ימים בדיוק, כשהוא פולט לבה לוהטת וענני עשן שחורים לאוויר. אתמול אישרו מדענים וגיאופיזיקאים איטלקים כי ההתפרצות אכן התגברה לזמן מה, אולם בהמשך הרגיעו הרשויות במדינה כי חלה רגיעה כעבור שעתיים.

התפרצויות בחודשים האחרונים:
איסלנד: הר הגעש כפי שמעולם לא ראיתם
הר הגעש מצ'ילה גרם לביטולי טיסות באוסטרליה
ענן אפר געשי מאריתריאה הגיע לשמי ישראל

הר הגעש אתנה מתפרץ, סיציליה, איטליה, אוגוסט 2011. רויטרס
צלם מתעד התפרצות של ההר, החודש/רויטרס

למרגלות ההר שוכנים מספר כפרים מיושבים, שנהנים מהאדמה הפורייה סביבו, ואולם עד כה לא דווח על נפגעים או נזק כתוצאה מההתפרצות האחרונה, ולא נגרמו בינתיים שיבושים בטיסות.

אטנה, המתנשא לגובה 3,329 מטרים ולו ארבעה לועות, הוא הר הגעש הגבוה באירופה. ההתפרצויות ההרסניות ביותר שלו תועדו בשנת 122 לפני הספירה ובשנת 1669 לספירה, אז החריבה הלבה עשרה כפרים, והגיעה עד לפאתי העיר קטאניה הנמצאת למרגלותיו, אך נבלמה בחומותיה. בין 15,000 ל-20,000 בני אדם נספו אז. בעידן המודרני, אירעה ההתפרצות הקטלנית היחידה של ההר בשנת 1928, אז נחרב הכפר מסקאלי. מאז הוא ממשיך להתפרץ מדי כמה חודשים בעוצמות משתנות, ובחודש האחרון גברה מאוד פעילותו.

הר הגעש אתנה מתפרץ, סיציליה, איטליה, אוגוסט 2011. רויטרס
ההתפרצות הקטלנית האחרונה אירעה בשנת 1928. אטנה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully