וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: חלתה עקב לחץ מהגיוס - ותוכר כנכת צה"ל

בצעד חריג החליט קצין התמלוגים במשרד הביטחון להכיר במדריכת כושר קרבי כנכת צה"ל, לאחר שבגופה התפרצה מחלת עור כרונית - בשל לחץ נפשי בו הייתה שרויה לפני גיוסה

תקדים נרשם במשרד הביטחון: לרוב, המשרד מכיר בחיילים כנכי צה"ל במידה וחלו לראשונה במהלך השירות הצבאי או במקרה של קשר נסיבתי בין השירות הצבאי למחלה. במקרה של רחל, שם בדוי, משרד הביטחון החליט לקבוע באופן תקדימי, כי למרות שמחלת הפסוריאזיס התפרצה בגופה ימים אחדים לפני השירות הצבאי, היא תוכר כנכת צה"ל.

רחל חלמה להיות מדריכת כושר קרבי. לקראת גיוסה, היא התאמנה ושמרה על כושר גופני ברמה גבוהה. אך ככל שהתקרב מועד הגיוס, גבר בקרבה הלחץ הנפשי. היא הבינה מחבריה כי ממתין לה מסלול מפרך בבה"ד 8, בית הספר לכושר קרבי, וכי יוצבו בפניה אתגרים מורכבים כדי לעבור את המבחנים.

עם סיום שלב הטירונות, רחל הבחינה בפריחה שהחלה להופיע על גופה. בבדיקת רופא במהלך ההכשרה בקורס מדריכי כושר קרבי, היא אובחנה כסובלת ממחלת הפסוריאזיס - או בשמה העברי ספחת - הגורמת לכתמים וקשקשת על העור בשל קצב מוגבר של חילוף תאי העור. חרף התגלות המחלה, היא לא ויתרה והמשיכה במסלול תחת תנאים פיזיים קשים, מבחנים מורכבים ועומס נפשי - שרק החמירו את מצבה הרפואי.

לאחר שהמחלה התפשטה בחלקים רבים מגופה, והיא נדרשה לטיפול רפואי משמעותי, החליטה רחל להגיש תביעה, באמצעות עו"ד אלי סבן, נגד משרד הביטחון. התביעה הוגשה על בסיס חוות דעת של ד"ר יעקב משיח, רופא מומחה למחלות עור שקבע כי קיים קשר ישיר בין הלחץ הנפשי שחוותה רחל לפני הגיוס, לבין המחלה שהתפשטה, על אף היותה מטופלת במשחות שונות.

קצין התגמולים של משרד הביטחון החליט, שלא כבדרך כלל, להכיר במדריכת הכושר הקרבי כנכת צה"ל, כתוצאה מלחץ נפשי. בקרוב תזומן החיילת לוועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שלה.

עוד באותו נושא
206 חיילים הסובלים מהלם קרב הוכרו כנכי צה”ל
”חייל שימות מפזיזות בחופשה לא יוכר כחלל צה”ל”
”ישראל - היחידה שלא מכירה בפדויי שבי כנכי צבא”

(עדכון ראשון: 21:00, 25.08.11)

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully