וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10,000 דונמים עלו באש בדליקה ברמת הגולן

קובי דוד

24.8.2011 / 0:02

שריפה פרצה בתל קצרין ובשל הרוחות התפשטה לאזור היישוב מבוא חמה שברמת הגולן. עד כה עלו באש מעל 10,000 דונם והכבאים מעריכים כי לא יצליחו לכבות את הלהבות עד הבוקר

שריפה משתוללת בשעה זו (רביעי) בסמוך ליישוב מבוא חמה מצפון לכנרת. השריפה פרצה אמש, וכוחות הכיבוי טרם הצליחו להשתלט עליה. במקום נמצאים כבאים מתחנת קצרין ומתחנת בני יהודה וכמו כן מסייעים להם מסוקי כיבוי של חיל האוויר, שבשל החשכה הפסיקו את פעילותם ויחדשו אותה הבוקר. לא דווח על נפגעים או על נזק לרכוש.

עד כה עלו באש מעל 10,000 דונם בשריפה. ממלא מקום דובר תחנת כיבוי גליל-גולן, רונן יונה, סיפר לוואלה! חדשות כי הוא מעריך ששליטה על האש תושג רק בשעות הבוקר. מפקד שירותי כיבוי גליל-כנרת, טפסר דני חנניה, סיפר כי השריפה פרצה בקיבוץ תל קציר ובשל הרוחות שנשבו באזור הוצתה גם במבוא חמה, במספר מוקדים.

חלק מהשריפה משתולל בשעה זו בשדה מוקשים, דבר שאינו מאפשר כניסה רגלית של כבאים, ורק מסוקי הכיבוי של חיל האוויר יכלו לנסות לכבותה. במהלך הערב ניסו הכבאים לשפוך אבקות מעכבות בערה בקצוות שדה המוקשים על מנת למנוע את התפשטות האש, עד לחידוש פעילות המסוקים בבוקר.

אבי שמעון, נהג שנסע באזור השריפה, סיפר כי מהכביש הבחין בעמוד עשן גדול. "בהתחלה עצרתי את הרכב כי לא ידעתי במה מדובר והבחנתי בכבאיות שנוהרות לכיוון השריפה. הם הבינו מיד שמדובר בשריפה גדולה".

עוד בנושא:
הכבאים לנתניהו: "עדיין חסר לנו ציוד וכוח אדם"
אש בתמונות: השריפה שהפחידה את תושבי ירושלים
שוב שריפה בירושלים: מטעי זיתים עלו באש

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully