וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רסיס זכוכית חדר לקנה הנשימה - הילד החלים

קובי מנדל

17.8.2011 / 22:31

מכל זכוכית התפוצץ בידיו של ילד בן 11 משפרעם ואחד מהרסיסים חדר לקנה הנשימה. רופאי בית החולים רמב"ם בחיפה טיפלו בילד והוציאו את הרסיס. "היה עלול להסתיים במוות"

משחק מסוכן: ילד בן 11 משפרעם נפגע בצווארו מרסיסי זכוכית לאחר ששיחק בנפצים שהוכנסו למכל זכוכית. המכל התפוצץ, ואחד הרסיסים חדר דרך צווארו אל קנה הנשימה. הילד הובהל אל מיון בית החולים רמב"ם בחיפה במצב יציב יחסית, כשהוא סובל מצרידות ומתקשה בנשימה. עם הגיעו אל חדר ההלם במיון רמב"ם, חלה הידרדרות במצבו של הילד והצוות הרפואי החדיר צינורית לדרכי הנשימה כדי לאפשר לו לנשום ביתר קלות. לאחר מכן הועבר הילד לבדיקת הדמיה, שם נצפה גוף זר בקנה הנשימה, ממש מתחת לצינורית.

"בשלב זה לא היה ברור איזה נזק נגרם לבית הדיבור ולא ברור היה לאיזה חלק של נתיב האוויר הגוף הזר חדר", סיפר ד"ר אריה גורדין, מרכז תחום אף-אוזן-גרון בבית החולים לילדים ברמב"ם. "אני מעריך שהצינורית דחפה את הגוף הזר עמוק לתוך הקנה, ובמובן הזה היה לילד מזל גדול שהפעולה הצליחה. זה היה יכול הסתיים גם באיבוד נתיב האוויר ונזקים נוספים", הוסיף גורדין.

משאותרה הבעיה, ניסו הרופאים להבין את היקף הנזק. הילד הועבר לחדר הניתוח, שם ביצע ד"ר גורדין את הבירור באמצעות החדרת מצלמה זעירה דרך צינור אל האזור הפגוע. ד"ר גורדין הצליח להבחין ברסיס שנמצא בתוך קנה הנשימה ולשלוף אותו בשלמותו. בדיקה נוספת העלתה כי באופן מפתיע לא נגרם כל נזק בדרכי הנשימה.

לאחר מכן ביצעו הרופאים פתיחה חיצונית של הצוואר וחשיפה של סחוסי בית הדיבור וקנה הנשימה, זאת על מנת לאתר את חור הכניסה ולבדוק האם נגרם נזק כלשהו באזור הזה. חור הכניסה שגודלו היה כס"מ נתפר ולמזלו של הילד לא נגרם כל נזק לסחוסי בית הדיבור. "לילד הזה היה מזל גדול מאוד", מסכם ד"ר גורדין, "הרסיס הקטן הזה יכול היה לגרום לכל כך הרבה נזק, אך בנס הוא התמקם באופן כזה שהנזק שנגרם היה מזערי יחסית לפגיעה. הרסיס היה יכול לגרום לחנק ומוות עוד לפני הגעתו של הילד לבית החולים. במידה שהרסיס היה חודר מספר מילימטרים גבוה יותר או הצדה, הוא היה יכול לגרום לנזק קשה במיתרי הקול או לפגוע בכלי הדם הגדולים של הצוואר".

יום לאחר הגעתו לרמב"ם, החל הילד להתאושש, לנשום ללא עזרה ולאכול. שלושה ימים לאחר הניתוח, הוא שוחרר לביתו כשהוא חש בטוב. לדברי אביו של הילד, המקרה הזה צריך לשמש דוגמא: "זה יכול היה להיגמר רע, ותודה לאל שבמקרה של בני זה נגמר בטוב. אנחנו מחנכים את הילדים להתנהגות מופתית, אבל מהסקרנות של הילדים אין הגנה ואנחנו לא יכולים לעקוב אחריהם כל היום. צריך להפסיק למכור משחקים מסוכנים כאלה לילדים. בני בריא ושלם אבל יש הרבה ילדים אחרים שמסתובבים עם פציעות שונות וזה חייב להיפסק".

עוד בנושא:

לא לקח ללב: תושב הצפון נורה בחזה - ולא הרגיש
בגלל משחק בנפץ: עובד במפעל לקה בלבו ומת
בן 15 שיחק בנפצים ואיבד את אצבעותיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully