וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליטה אווירית: אלפי חסידות חולפות מעל שמי הארץ

כ-6,000 חסידות חלפו היום מעל ישראל, מתוך כ-600 אלף בסך הכל שצפויות לחלוף במהלך נדידת הסתיו בדרכן לאפריקה. הנדידה דרך ישראל מבטיחה להן "מעבר בטוח" עשיר במקורות מים

זה זמן חסידות: תצפיתני מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע סיפרו היום (שני) כי להקות ראשונות ובהן אלפי חסידות חלפו ביומיים האחרונים מעל שמי ישראל בדרכן דרומה אל ארצות החום. היום חלפו מעל שמי הארץ כ-6,000 חסידות, ובסך הכול, מתעתדות לעבור בשמי ישראל כ-600 אלף חסידות בעת נדידת הסתיו, בעיקר במזרח הארץ.

לעוד תמונות מנדידת החסידות הכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחזה מרהיב. חסידות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק חסידות יחלפו מעל שמי הארץ - יותר מחצי מיליארד ציפורים יצבעו את שמי ישראל עד תחילת החורף. בחודשים הקרובים יקפצו לביקור חטוף גם איות הצרעים, ולאחר מכן, בהדרגה, מאות מינים נוספים של ציפורים ובינם כ-30 מינים שונים של עופות דורסים, עופות דואים כחסידות ושקנאים וציפורי שיר. את נדידת הסתיו יחתמו העגורים, שיגיעו לאזור לקראת אמצע דצמבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעבר בטוח לאפריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשאלת השאלה, מדוע דווקא ישראל משמשת כתחנת מעבר לבעלי כנף רבים כל כך? מסתבר כי מרבית הציפורים הנודדות מאירופה וצפון מערב אסיה לאפריקה מעדיפות לעבור בדרך הבטוחה - מעל לישראל, במסדרון צר שרוחבו פחות ממאה קילומטרים, וזאת מאחר שממערב לישראל שוכן ים, וממזרחה חסרים להן מקורות מים להרוות את צימאונן במעופן הממושך והמתיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully