וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליד השולחן אני מרוכז יותר": טיפים לסידור וארגון חדר לילדי בית הספר

לא בטוח שחדר מתוקתק יגרום לילדים שלכם לקבל מאיות במבחנים, אבל לפחות את שיעורי הבית הם יעשו בסביבה נוחה ונעימה. כך תסדרו עבורם חדר מתאים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר מאורגן בצורה נכונה יתרום לרמת הריכוז של הילד ויקצר לו את זמן התארגנות. הגרסה המעוצבת של חברת "עצמ'לה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם אם הילדים שלכם מתחננים לפתור בעיה בחשבון במטבח ונשבעים בחייהם שלא יזוזו מהכסא בשל היסחים קולינריים, רצוי לא לוותר על חדר מאובזר שיהווה עבורם סביבת לימודים נוחה. אנחנו לא מתחייבים שזה ישפיע על הציונים, אבל זה בהחלט יתרום לרמת הריכוז ואפילו יקצר את זמני התארגנות בבוקר וסידור התיק.

רונית, אמא לילד העולה לכיתה ג' מספרת שלבן שלה אין אמנם חדר משלו, אבל לפני כשנה סידרו לו פינה בחדר העבודה ובה שולחן כתיבה וכוורת. "ארז יותר מרוכז כשהוא יושב ליד השולחן אבל בגלל שהוא בקומה למעלה הוא בדרך כלל מעדיף לעשות שיעורים למטה במטבח או בסלון. אני רואה את זה הרבה בבתים בני שתי קומות". ארז מצדו מודה שליד השולחן בקומה השנייה הוא מרוכז יותר ומסביר, "יש שם פחות רעשים ולפעמים אני מעוצבן מהשיעורים ואני לא רוצה שייראו אותי ככה אז אני מעדיף לשבת למעלה". כילד בן 8 בעידן האולטרה-טכנולוגי הוא היה מעדיף חדר משלו ובו פלייסטיישן, אייפון ואייפד אבל בינתיים הוא חולק חדר עם אחיו הקטן בן הארבע וחצי ומסתפק בפינה הפרטית בה הוא גם מאחסן את חפציו האישיים.

לנועם העולה גם הוא לכיתה ג' יש חדר משלו שעוצב במיוחד לצרכים הלימודיים. גם לאחיו עמית העולה השנה לכיתה א' יש חדר זהה עם אותם פרטי ריהוט. האם, מיכל, מסבירה שפוטנציאל החלל בבית אפשר סידור שני חדרים ושהיא הרגילה את ילדיה לשבת ולעשות שיעורי בית ויצירה ליד השולחנות שלהם. "המכתבות, שאורכן 2 מטר, הוזמנו במיוחד מנגר כי ראיתי שהשולחנות אצל חברות נורא קטנים, מעמיסים עליהם יותר מדי ולילד אין מקום לכלום. בנוסף חשבתי על כך שבגיל יותר מבוגר אולי יהיו שיעורי עזר והיה חשוב לי שיהיה מקום לשני כיסאות ליד השולחן. זה גם נוח כשבא חבר".
נועם מרוצה מהחדר שסידרו לו אבל רוצה שעל הקיר תהיה תמונה של מגרש כדורגל וכדור במקום כבשים עם שמש. "החדר נוח לי וגורם לי להתרכז, הוא ליד החלון ויש אור. זה חדר טוב להכין בו שיעורים", הוא אומר. מיכל מציינת שמבחינת העיצוב בהתחלה נועם רצה קירות צבעוניים ובסוף הם התפשרו על מדבקות וזה לגיטימי שעכשיו הוא רוצה לשנות, "זה עניין של גיל וצריך לחדש".

בעניין רענון החדר ועיצובו מחדש כשהילד גדל, צאו מנקודת הנחה ששוק המוצרים המיועד לילדים משתנה ומתעדכן בקצב מסחרר והקורבן הראשון בלופ הזה הוא הארנק שלכם. כשמדובר ברהיטים ההוצאה גדולה יותר, ולכן, לפני שאתם נכנעים ללחץ הילדים ולאובססיה הרגעית שלהם לקונג פו פנדה - בררו עם עצמכם כמה שנים המוצר הולך לשרת את הילדים והאם מדובר בפריט טרנדי שההתלהבות ממנו תתפוגג בעוד חודשיים.

רונית ומיכל, מעידות שתיהן שהקו המנחה בבחירת פרטי הריהוט לילדים אכן היה מחשבה על הצרכים המתמשכים של הילדים. מיכל מציינת שצבע השולחנות הוא עץ בהיר ושהבחירה בגוון נטרלי נעשתה כדי שלא יהיה צורך לשנות את החדר בהתאם לצרכי גיל ההתבגרות. "אנחנו בחרנו בשולחן לבן ובמגרות כחולות והשיקול היה שזה לא יהיה ילדותי ויתאים למיטה של ארז כשבעתיד יהיה לו חדר משלו", מסבירה רונית. היא מוסיפה שהבחירה בכסא ובשולחן נעשתה גם לפי שיקולי עלות. מיכל מציינת שכרגע יש לילדים כסא פשוט של "איקאה" ועדיין לא הגיעו תלונות על אי נוחות "אולי כי לילדים אין עוד מחשב משלהם והוא ממקום בפינת מחשב נפרדת".

רגע לפני שהחופש הגדול מסתיים קבלו כמה טיפים לארגון נכון של חדר הילדים לקראת החזרה לימודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף התאורה שמכוון לשולחן העבודה צריך להיות טכני ופרקטי. חדר ילדים של "איקאה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יושבים חזק

הכיסא נחשב לאחד מפריטי הריהוט החשובים ביותר בסביבת הלימודים בחדר הילדים. מעבר לעובדה הברורה שהוא מוכרח להיות נוח ולא רק מעוצב ויפה, הוא גם צריך להתאים לילד בצורה מקסימלית.
נכון שרוב הכיסאות שתמצאו היום בחנויות מתכווננים, אך עדיין יש להקפיד שהמושב לא יהיה גבוה מהברכיים של הילד כשהוא עומד, ושרגליו יגיעו לרצפה בצורה נוחה כשהוא יושב בישיבה בזווית של 100-110 מעלות (ולא 90 כפי שנהוג לחשוב, כי אי אפשר לשבת בתנוחת רובוט יותר מעשר דקות).

לילדים שמבלים הרבה זמן בישיבה על הכיסא, אלה שלומדים בכיתות המתקדמות ומקבלים ערימות של שיעורי בית ואלה שטוחנים את המחשב, רצוי לרכוש כסא עם משענת מאווררת (רשת) ולא אטומה כדי למנוע הזעה. מומלץ בכל מקרה לבחור בכיסא עם משענת. כל כיסא אחר יגרום לישיבה כפופה ויעודד יציבה לא נכונה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

שולחן ערוך

על גובה השולחן להיות מותאם לגובה המרפקים של הקטנצי'ק בזמן הישיבה. אם אתם לא הולכים איתו לחנות כדי לבחור את השולחן, הגובה המומלץ נע בין 75-80 סנטימטר.

על הדרך מומלץ לוודא שמתחת לשולחן אין הפתעות העשויות להפריע לישיבה נוחה, כמו למשל יחידת אחסון או מגירות נמוכות. רוחבו האידאלי של השולחן הוא כ-150 סנטימטר, כדי לאפשר הנחת כל החפצים הנחוצים של הילד, כולל מסך מחשב, בצורה נוחה ומסודרת. המסך צריך להיות במרחק הושטת יד ישרה, בלי שהילד ייצטרך לרכון ולהשתטח על השולחן.

חיי מדף

אם אתם לא רוצים שחדר הילדים ייראה כמו מחסן צעצועים, דאגו שיהיו בו כמה שיותר מקומות אחסון. כוורת, מגירות, מדפים, מגירות, ארגזים דקורטיביים וקופסאות מרווחות יעשו לכם ולילדים את החיים הרבה יותר קלים.

גובה המדפים המומלץ הוא זה המותאם לגובהו של הילד. כעיקרון, אין כזה דבר גובה סטנדרטי למדפים. השיטה הכי טובה היא להפשיל שרוולים, לקחת מטר, למדוד לאיזה גובה מתנשא הילד וכך להתאים את גובה המדף. באופן הזה המדפים יהיו נגישים עבורו והוא לא ייאלץ לסנג'ר מישהו גבוה כדי שיוריד לו ספר, או לטפס על כסא או שרפרף מאולתר ולהסתכן במעידה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגירות, ארגזים דקורטיביים וקופסאות מרווחות יעשו לכולם חיים קלים. חדר ילדים ונוער של "הום סנטר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אור איתן

עם כל הכבוד לדורה, בוב ספוג ושאר חבריהם, עדיף שעל התאורה העיקרית לא יתנוסס עיטור שלהם (שימו לב, אין הכוונה לתאורת לילה או תאורה משלימה). אור הוא אחד הדברים החשובים בחדר שמיועד להכנת שיעורי בית. לכן, לא כדאי שהתאורה תהיה אפלולית, מסנוורת או בעלת תמסורת צבע צבעוני.

גוף התאורה שמכוון לשולחן העבודה צריך להיות טכני ופרקטי. בנוסף, אור יום תמיד עדיף על תאורה מלאכותית (בהנחה שהילד לא דוחה את השיעורים לערב). לכן, אם יש לכם אפשרות, מקמו את שולחן העבודה בסמוך לחלון (ורצוי מאוד שהוא יהיה מסורג). אם הוא פתוח, הילד ירוויח מנת חמצן חיונית.

צילומים: יח"צ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש כללים לבחירת כיסא, שולחן ותאורה. חדר ילדים של "איקאה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully