וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו על טיוטת המבקר: "היו שנים של הזנחה"

מגרסת המסמך הראשונית של דו"ח המבקר על השריפה בכרמל, עולה כי הוא סימן את נתניהו ו-3 מבכירי שריו - שטייניץ, ישי ואהרונוביץ' כאחראים למחדל שהביא למותם של 44 בני אדם

שמונה חודשים חלפו מאז השריפה בכרמל, שגבתה את חייהם של 44 סוהרים ושוטרים, ומטיוטת דו"ח מבקר המדינה בנושא עולה כי האחריות למחדל שהתגלה בשריפה רובצת גבוה, גבוה מאוד: בערוץ 2 דווח אמש (ראשון) כי ממסמך הטיוטה, שהועבר להתייחסות משרדי הממשלה השונים, עולה כי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשלושה משריו הבכירים – שר האוצר, יובל שטייניץ, שר הפנים, אלי ישי ובמידה פחותה גם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הייתה אחריות למחדלים שליוו את השריפה. לדברי המבקר, ראש הממשלה ושריו הבכירים ידעו על המחדל המתמשך בתחום הכבאות, ועצמו עיניהם. בטיוטה נטען עוד כי נתניהו והשרים היו מספיק זמן בתפקידיהם בזמן השריפה, כדי לתת לו מענה מבעוד מועד.

עוד בעניין דו"ח המבקר על השריפה בכרמל
טיוטת הדו”ח על האסון בכרמל נשלחה: ”שורת מחדלים”
מבקר המדינה: דו”ח אסון הכרמל יהיה חמור מאוד
הכבאים לנתניהו: ”עדיין חסר לנו ציוד וכוח אדם”

טיוטת הדו"ח כוללת ביקורת נוקבת גם על מערך הכבאות, והוא מונה ליקויים חמורים גם במשטרה, בתקופת פיקודו של רנ"צ דודי כהן, וגם בשירות בתי הסוהר. כמו כן, הדו"ח כולל גם ביקורת נוקבת על ממשלות קודמות, בדגש על זו של אהוד אולמרט. המבקר ביקש את התייחסותם המהירה של משרדי הממשלה, על מנת שיוכל לפרסם את הדו"ח עוד ב-2011.

שריפת הענק בכרמל, יום שבת. אורי לנץ
44 סוהרים ושוטרים נספו באסון. אוטובוס צוערי שב"ס שעלה בלהבות בשריפה בכרמל/אורי לנץ

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי בכוונת הלשכה ללמוד את הדו"ח ולהתייחס אליו. "ראוי לציין שממשלת ישראל הנוכחית היא זו שהקצתה פי עשרה משאבים לשדרוג מערך כיבוי האש", נכתב בהודעה, "לאחר הזנחה של עשרות שנים, וזאת עוד לפני השריפה בכרמל".

בלשכת ראש הממשלה ביקשו להזכיר את הקמת טייסת הכיבוי של חיל האוויר, שהוקמה בעקבות האסון, "אשר הוכיחה את עצמה כשכיבתה כבר למעלה מ-70 שריפות, לרבות השריפה הגדולה ביער ירושלים שאיימה לשרוף את יד ושם ולהצית את מאגר הדלק פי גלילות".

עדכון ראשון: 21:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully