וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדהמה ב"פרי גליל": 58 עובדים קיבלו מכתב פיטורים

קובי דוד

9.8.2011 / 10:20

הנהלת המפעל הממוקם בחצור הגלילית זועמת על הממשלה: "הצלנו את המפעל ולא קיבלנו כלום בתמורה". העובדים שפוטרו נשמעו מיואשים: "הפרנסה הלכה לאיבוד"

58 עובדי ייצור במפעל "פרי גליל" שבחצור הגלילית קיבלו הבוקר (שלישי) מכתבי פיטורים. בתוך מספר שבועות יפוטרו 60 עובדים נוספים. הסיבה למהלך: עלויות גבוהות של הייצור. הנהלת המפעל עדכנה את ההסתדרות במרחב הגליל העליון במהלך. לפי תכנון ההנהלה, קו ייצור התפוחים והפלפלים יועתק למפעל נוסף בתחום החברה – מפעל "טל וטרי" השוכן בסמוך לראש הנקרה.

יו"ר ומנכ"ל המפעל, אושיק אפרים סיפר לוואלה! חדשות כי "ממשלת ישראל נוקטת במדיניות גירוש משקיעים מהצפון. היינו אמורים לקבל סובסידיה של 24 מיליון שקלים מצד הממשלה, בשל הקצאה של 178 מיליון שקל שהשקענו במפעל שהיה בסכנת סגירה. להפתעתנו גילינו כי אנחנו לא עומדים בשום קריטריון, למרות שבנינו שלושה מפעלים חדשים תוך שנה וחצי בחצור הגלילית. הגדלנו את העסקת העובדים להיקף של 280 עובדים. היום מסתבר שאנו לא עומדים בקריטריונים של מרכז ההשקעות הממשלתי. אנחנו הצלנו את המפעל ולא קיבלנו כלום בתמורה, בלי תמיכה מהממשלה לא ניתן לשרוד בפריפריה".

עובדי המפעל שקיבלו מכתבי פיטורים נשמעו הבוקר מיואשים. "הכתובת הייתה על הקיר", סיפר אחד מהם, "בזמן שכולם צמים על חורבן בית המקדש, אנחנו בוכים על הפרנסה שלנו שהלכה לאיבוד. הנהלת המפעל הגיעה למצב בו היא לא יכולה להתקיים, עקב עלויות גבוהות בתחזוק המקום. אם ממשלת ישראל הייתה נוקפת אצבע כדי לעזור, לא היינו מגיעים לסוף הדרך".

כאמור, בתוך מספר שבועות תגיש ההנהלה מכתבי פיטורים נוספים לעוד כ-60 עובדי ייצור ותיקים. יו"ר ההסתדרות החדשה במרחב הגליל העליון, יונה פרטוק, אמר כי "לא ניתן להתנהל כך, קיבלתי את ההודעה בדבר הפיטורים היום בבוקר, במקרה כשהגעתי למשרד, זה הוא יום צום ואנחנו בחופש. מדובר במכה קשה לעובדים".

עוד באותו נושא:
לקראת פיטורים במפעל "פרי גליל": "זו גזירה קשה"
לפני שנתיים: אושרה מכירת המפעל לרשת "חצי חינם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully