וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: דו"ח אסון הכרמל יהיה חמור מאוד

מיכה לינדנשטראוס שב והזהיר מפני חומרת הדו"ח שהוא צפוי לפרסם בנושא הדליקה שהשתוללה בכרמל בדצמבר. בסיור בדליית אל-כרמל, אמר המבקר כי טיוטות של הדו"ח יישלחו למופיעים בו בקרוב

"הדו"ח על האסון בכרמל יהיה קשה מאוד, ואני בדרך כלל זהיר מאוד בדיבורי". כך הצהיר בצהריים (חמישי) מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס במהלך ביקור שערך בדליית אל-כרמל ובעוספייה. לדברי המבקר, טיוטות הדו"ח יישלחו למבוקרים עד סוף השבוע הבא, ויהיה לרשותם חודש להשיב על הביקורת נגדם. זמן קצר לאחר מכן יפורסם הדו"ח.

עוד כותרות בנושא
המבקר: "חקירת אסון הכרמל גילתה רשלנות גבוהה"
השריפה בכרמל: המבקר יתמקד ב-4 הימים הראשונים
כך נקברה ועדת החקירה לבירור נסיבות האסון
מבקר המדינה: "מחדל הכיבוי רובץ לפתחו של שר הפנים"

דברי המבקר נאמרים כשבוע וחצי לאחר שהתייחס באופן פומבי לדו"ח שהוא מגבש, במהלך דיון של הוועדה לביקורת המדינה בכנסת. לינדנשטראוס אמר אז בדיון, כי "הממצאים גילו רשלנות גבוהה מאוד". הוא הוסיף: "ראיינו מספר גדול של עדים שהיו פעילים בזמן השריפה ולאחר מכן. ראיינו גם כמעט את כל משפחות הרוגי האירוע הנורא הזה. ביקרנו בבתיהם. היה שיתוף פעולה מלא. קיבלנו את החומרים בצורה שיטתית".

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בועדה לביקורת המדינה, ינואר 2011. עומר מירון
"ראיינו מספר גדול של עדים". לינדנשטראוס/עומר מירון

השריפה בכרמל פרצה ב-2 בדצמבר 2010 ונמשכה ארבעה ימים. בשריפה נספו 44 בני אדם, כ-17,000 איש פונו מבתיהם וקרוב ל-25 קמ"ר עלו באש. חקירת המבקר התמקדה בארבעת הימים הראשונים של האירוע.

בין הנושאים שבדק המבקר: כיצד הגיע אוטובוס הצוערים לאזור השריפה, מי היה אחראי לסגירת הצירים בהם נע האוטובוס, ומה הייתה רמת המוכנות בשירותי הכבאות, במשטרה ובצה"ל. כמו כן נבדקה התנהלות השלטון המקומי בכל הנוגע לפינוי אזרחים. הבדיקה עסקה גם במעורבות האוצר ובאופן התקצוב של הגורמים הרלבנטיים. כמו כן, בדק המבקר את נציבות הכבאות הארצית ואת מבנה שירותי הכבאות ויכולת התפקוד שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully