וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת כואבת: פיסה מה"קולומביה" התגלתה באגם

מכל חמצן של המעבורת שהתרסקה ב-2003 כשעליה האסטרונאוט הישראלי אילן רמון - אחת מ-84,000 פיסות שהתפזרו לכל עבר - התגלה שקוע בבוץ בקרקעית אגם בטקסס שהתייבש בגלל הבצורת

פיסה ממעבורת החלל "קולומביה" שהתרסקה ב-2003 במהלך נחיתתה על כדור הארץ כשעל סיפונה האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון, התגלתה במזרח טקסס, כך הודיעה אתמול (שלישי) סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א.

העצם הכדורי, שקוטרו מעט יותר ממטר אחד, התגלה כשהוא שקוע בבוץ, כ-200 קילומטרים מצפון מזרח ליוסטון, בקרקעית אגם נקוגדוצ'ס, שהתייבש בשל הבצורת השוררת באזור - הקשה ביותר מאז שנות ה-50. הרשויות באזור שלחו תמונה של העצם לנאס"א - שם אישרו כי אכן מדובר בחלק מהמעבורת.

בחודש שעבר: תמה תוכנית המעבורות של נאס"א

מכל חמצן של מעבורת החלל קולומביה שהתגלה על קרקעית אגם נקוגדוצ'ס, טקסס, 1 באוגוסט 2011. AP
העצם שהתגלה. אחד מ-18 מכלי החמצן והמימן/AP

על פי דוברת נאס"א, ליסה מאלון, מדובר באחד מ-18 מכלי החמצן והמימן של המעבורת. כעת מתכוונים בנאס"א להעבירו משם למרכז החלל על שם קנדי בפלורידה, שם מאוחסנים כבר אלפי פיסות מהקולומביה שנמצאו עד כה. "אנחנו מתאמים כעת את הפרטים עם הרשויות המקומיות", אמרה מאלון. "אין מדובר בעצם רעיל או מסוכן בכל צורה שהיא, ואין כאן דחיפות מיוחדת".

הקולומביה התפוצצה ב-1 בפברואר 2003, בעת הליך הנחיתה, ככל הנראה כתוצאה מהתחממות יתר בגלל פגיעה באריחי הציפוי החיצוניים שלה. כל שבעת האסטרונאוטים שהיו עליה נהרגו. כ-84,000 פיסות ממנה התפזרו על פני מדינות טקסס ולואיזיאנה, ועד כה נאספו, על פי ההערכות, כ-40% מהן בלבד. לדברי מאלון, "עבר כבר זמן רב מאז הפעם האחרונה שמצאנו חלק כה גדול מהקולומביה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלקי הקולומביה המאוחסנים בהאנגר שמרכז קנדי. עד כה נמצאו כ-40%/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully