וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזיפה לח"כ מיכאלי שניסתה לעצור בכוח נאום זועבי

פנחס וולף

2.8.2011 / 12:09

במהלך הדיון על המשט לעזה לפני כשנה ניסתה ח"כ אנסטסיה מיכאלי להוריד בכוח את ח"כ חנין זועבי מדוכן הנואמים. היום החליטה ועדת האתיקה בכנסת לנזוף בה. גם ח"כ פלסנר קיבל הערה

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

ועדת האתיקה החליטה הבוקר (שלישי) להטיל על ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) נזיפה חמורה בעקבות העובדה שבדיון במליאת הכנסת על המשט הטורקי לעזה לפני למעלה משנה היא עלתה לדוכן הנואמים בעת נאומה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד), וניסתה להורידה מהדוכן.

הוועדה קבעה, כי "הקובלנה של ח"כ זועבי נגד ח"כ אנסטסיה מיכאלי מגובה בתמונות מאולם המליאה, שבהן רואים את מיכאלי עולה לדוכן המליאה בעת שזועבי עומדת שם, ונהדפת על יד הסדרנים. מקרה זה גם זכור היטב לכל חברי הכנסת שנכחו באולם. הוועדה לא מצאה תקדים למצב שבו ח"כ מנסה להפריע באופן פיזי לנאומו של ח"כ אחר באמצעות עלייה לדוכן הנואמים שלא ברשות, וסברה כי מדובר בחציית קו שלא ניתן להתעלם ממנה".

בנוסף, הוועדה החליטה להטיל על ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) הערה בגין אמירתו כלפי זועבי באותו דיון, ולפיה "אני רק מאחל לך שאת תלכי לעזה לפחות לשבוע ונראה אותך שם מדברת על זכויות נשים, על זכויות אדם, על זכויות אזרח. שבוע אחד בעזה ואנחנו נראה מה קורה לך. רווקה בת 38 נראה איך מתייחסים אליה שם. אל תדאגי".

עם זאת, הוועדה החליטה שלא להתערב בקובלנות של זועבי נגד חברי הכנסת אלי אפללו, יוליה שמאלוב ברקוביץ', יואל חסון (קדימה), ח"כ מירי רגב וכרמל שאמה הכהן (ליכוד), ישראל חסון (ישראל ביתנו) וח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) "זאת נוכח הריסון המתחייב בכל הנוגע לקובלנות העוסקות בהתבטאויות של חברי הכנסת, עניין הנמצא בליבת פעילותם הפרלמנטרית".

נגד זועבי עצמה הוגשה לאחרונה תלונה לאחר שדחפה סדרנית במהלך דיון במליאת הכנסת. זועבי שלחה לסדרנית מכתב "הבהרה והתנצלות" לקראת הדיון שנערך בנושא בוועדת הכנסת. "בעקבות התקרית ביום רביעי, 13 ביולי 2011, אני שולחת לך מכתב אישי זה", כתבה זועבי. "ראשית אדגיש שאני מתנצלת בפניך אם במהלך האירוע פגעתי בך בצורה כלשהי. לא עלה בדעתי ולא התכוונתי לדחוף או לפגוע בך. ניסיתי רק להשתחרר והייתי בדרך לצאת מהאולם. חשוב גם לציין כי אני מכבדת אותך ואת עבודתך, אין לי ולא הייתה לי טענה כלשהי כלפיך. ההבהרות וההתנצלות שלי פורסמו באופן נרחב בתקשורת מיד אחרי האירוע, ועשיתי זאת מרצוני החופשי ובלי צורך שמישהו יבקש זאת ממני".

עוד על חברת הכנסת חנין זועבי:
זועבי התנצלה בכתב בפני הסדרנית - והחרימה הדיון
דרמה בכנסת: ח"כ זועבי הוצאה בכוח מהמליאה
ח"כ מיכאלי: "לפתוח בהליך פלילי נגד זועבי"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully