וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבריאל גיפורדס שבה לקונגרס - והתקבלה בתשואות

התרגשות גדולה בוושינגטון: שבעה חודשים אחרי שנורתה בראשה בידי מתנקש באריזונה, הגיעה חברת הקונגרס הדמוקרטית בהפתעה לבית הנבחרים, והשתתפה בהצבעה הגורלית על העלאת תקרת החוב

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

אפילו הוליווד לא הייתה מצליחה לייצר כזו דרמה מרגשת: שבעה חודשים אחרי שנורתה בראשה על ידי מתנקש ונפצעה באורח אנוש, הגיעה הלילה חברת הקונגרס הדמוקרטית מאריזונה, גבריאל גיפורדס, לבית הנבחרים בוושינגטון, והשתתפה בהצבעה הגורלית בה אושרה העלאת תקרת החוב הלאומי, בהתאם להסדר שהושג בין הדמוקרטים לרפובליקנים על קיצוץ טריליון דולרים מהתקציב בתוך עשור.

גבריאל גיפורדס מחלימה ומשתקמת - כותרות אחרונות:
אחרי 5 חודשים: גיפורדס שוחררה מבית החולים
תמונות ראשונות: גבריאל גיפורדס לאחר ההתנקשות
גבריאל גיפורדס - בין "100 המשפיעים" של "טיים"

חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס מגיעה להצבעה על תקרת החוב בבית הנבחרים, שבעה חודשים אחרי שנורתה ונפצעה אנוש, וושינגטון, 1 באוגוסט 2011. רויטרס
גיפורדס זוכה לחיבוקים עם הגעתה. "תודה לך גבי", אמרה ננסי פלוסי/רויטרס

גיפורדס התקבלה בתשואות ובחיבוקים עם הגעתה לאולם. היא עצמה לא דיברה בפומבי, אך משרדה פרסם הודעה מטעמה. "עקבתי מקרוב אחר הדיונים על תקרת החוב שלנו, ומאוד התאכזבתי ממה שקורה בוושינגטון", נאמר בהודעה. "לאחר שבועות של דיונים כושלים, שמחתי לראות שהושג פתרון למשבר. אני בהחלט מאמינה שגישור על הפערים למען טובת האזרחים האמריקאים חשוב יותר מפוליטיקה מפלגתית. הייתי חייבת להיות כאן בהצבעה. לא הייתי מוכנה לקחת את הסיכון שהיעדרותי תרסק את הכלכלה שלנו".

יש לציין כי הגעתה של גיפורדס להצבעה לא הייתה באמת נחוצה, שכן ההחלטה עברה ברוב מוחץ של 269 מול 161, אולם בכל מקרה, תקרת החוב כולה, שתפסה את הכותרות הראשיות בארה"ב במשך שבועות, הפכה הלילה למופע משני אל מול הופעתה הפתאומית של חברת הקונגרס, ששוחררה בחודש שעבר מבית החולים, וממשיכה בתהליך השיקום הארוך והקשה, שצפוי להימשך עוד חודשים.

"אני לא יכולה לחשוב על משהו מיוחד ובעל חשיבות רבה כל כך לארצנו מאשר לצפות בחזרתה של עמיתתנו, שהיא התגלמות האומץ, הכנות וההערצה ברחבי המדינה", אמרה מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי. "נוכחותה כאן באולם, כמו גם כל פעילותה בקונגרס מביאה כבוד לבית הזה. לכולנו יש את הזכות לכנות אותה עמיתה, ולחלקנו יש זכות גדולה לכנות אותה חברה. בכל רחבי אמריקה, אין שם אחד שמעורר יותר אהבה, יותר הערצה, יותר כבוד, שכולנו מאחלים לבנותינו להיות כמוה, מאשר שמה של גבי גיפורדס. תודה לך, גבי!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully