וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת על המחאה: "מזהה ניצנים של אנרכיה"

פנחס וולף

1.8.2011 / 19:35

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הזהיר את פעילי מחאת האוהלים מגלישה לאנרכיה: "אוי לנו אם המחאה תגלוש לפסים של הרס, אם האנרכיה תחליף את הדמוקרטיה". עם זאת הוסיף: "יש מצוקות חברתיות"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אמיר קוטיגרו)

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין התייחס היום (שני) למחאת האוהלים בישיבה מיוחדת במשכן לציון יום ז'בוטינסקי, ורמז כי חלק מפעיליה הם אנרכיסטים. "אני חושש היום ממה שאני מזהה כניצנים של אנרכיה", אמר ריבלין. "עלינו לזכור כי לצד הזכות הקדושה של המחאה, למשחק הדמוקרטי כללים קדושים משלו. אוי ואבוי לנו, אם המחאה הנוכחית תגלוש לפסים של הרס וחורבן, אם האנרכיה תחליף את הדמוקרטיה. תלמידיו של ז'בוטינסקי אינם צריכים לצאת מעורם כדי להיענות לאתגר הנכון להם, אלא לשוב הביתה לבית מדרשו של ז'בוטינסקי".

עוד על מחאת האוהלים
הנשיא פרס לראשי המחאה: "כבשתם את לב העם"
מחאת הדיור: כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה
בכירים בליכוד: "כולם במחאה עם נרגילות וגיטרות"

ריבלין הדגיש, עם זאת, כי מדובר במחאה שמאחוריה מצוקה אמיתית. "קול המחאה נשמע בארצנו. מימין ומשמאל, במרכז ובפריפריה, רוחשת הארץ כמרקחה. המאבק המתחולל ברחובות איננו רק עוד מאבק כלכלי. הוא אינו מתמצה במצוקת הדיור, במצבה של מערכת הבריאות הציבורית או בנטל המחיה. מהרחובות ומהכיכרות נשמעת היום זעקה של שבר רוחני-חברתי, זעקה על אובדן דרך אידיאולוגי. רק הרוח יכולה להוציא רבבות אנשים מאדישות יומם, כשבפיהם הדרישה לשינוי".

יו"ר הכנסת דיבר גם על אימרתו הידועה של ז'בוטינסקי, לפיה 'היחיד הוא מלך': "נדמה שמרוב שיקולי מאקרו לא הבחנו כיצד הפלנו חללים במיקרו. ממשלות ישראל, מימין וגם משמאל, לא המליכו עליהם את היחיד כמלך, ואולי אף ראו בו מכשול לצמיחה. חטאנו למשנתו של ז'בוטינסקי ולמורשת היהודית אותה הוא נשא בגאווה. ברור כי המצוקות החברתיות לא נולדו בקדנציה הנוכחית, הן פרי באושים של הזנחה של שנים. ואולם, לפתחן של הממשלה הזאת והכנסת הזאת, מונחת ההזדמנות לתקן את הדרוש תיקון ולהביא את המשברים הנוכחיים לידי פתרון".

"צדק חברתי תלוי בשוק חופשי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה כי "אנשי העסקים הם חלק אינטגרלי של הכלכלה שלנו. הממשלה חייבת לעודד תחרות, אבל אין צורך ואין היגיון בהגבלת היוזמה והתחרות של הפרט. להיפך: אם יש צורך זה להיאבק נגד אלו שמנסים להגביל את התחרות, וזו באה כמעט תמיד על חשבון האזרח. אנחנו מחויבים לפעול, לתקן את העיוותים בכלכלה שהיא ביסודה כלכלה בריאה המבוססת על סקטור פרטי תוסס".

"אנחנו חייבים לטפל בדברים בצורה מדודה ואחריות כדי שלא נכרות את הענף", המשיך נתניהו. "ז'בוטינסקי האמין שמשטרים דמוקרטים יציבים מסוגלים לתקן עצמם. נתקן עיוותים ועוולות של שנים. הגישה שלו נכונה: לא רק שצדק חברתי לא מנוגד לשוק חופשי – הוא תלוי בשוק החופשי".

מוקדם יותר היום, בישיבת בכירי הליכוד שעסקה במחאה, טענה גם השרה לימור לבנת כי מאחורי המחאה עומדים אנרכיסטים. בישיבת סיעת הליכוד אמרה לבנת כי "אנחנו בסיטואציה שיש בה קבוצות מסוימות, אנרכיסטיות, שהניעו מהלך. אבל לא אנחנו צריכים לומר את הדברים האלה, מספיק מה שמרגול אמרה. זה נוגע בבטן הרכה שלנו כי זה נושא שכל אחד מאתנו חי אותו. צריך לראות איך פותרים, איך מסייעים, איך מאזנים. כל אחד זורק רעיונות ונוצר מצב שלא דנים בהם ברצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully