וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת האוהלים: השלטון המקומי נגד משרדי הממשלה

למעלה מ-23 אלף בני אדם כבר חתמו על העצומה הקוראת שלא לצאת היום לעבודה במחאה על יוקר המחיה בישראל. כמו כן, השלטון המקומי ינקוט בעיצומים, בעיקר כלפי משרדי הממשלה

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בהמשך למחאת האוהלים הפוקדת את ישראל מזה למעלה משבועיים, היום (שני) ייערכו עיצומים בשלטון המקומי. במסגרת העיצומים, לא תהיה קבלת קהל בעיריות, לא ייאסף הזבל מהרחובות ובעיקר, מדגישים בשלטון המקומי, לא יינתנו שירותים למשרדי הממשלה המוצבים בערים השובתות. כמו כן, בכוונת הרשויות המקומיות בהן יתקיימו עיצומים לקיים אספות מחאה בשטחיהן.

מדינה במחאה - הכותרות האחרונות:
מארגני שביתת המחאה: קוראים לכל הציבור להישאר בבית
בשבת: כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה
שבועיים למחאת הדיור: "הכרזת עצמאות של דור חדש"


יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר כי "מדובר במחאה חברתית רחבה ואנו, ראשי הרשויות, לא יכולים לעמוד מנגד. זוהי קריסה חברתית של מעמד הביניים ואנו זקוקים לפתרונות במגוון נושאים חברתיים, לא רק בפתרון למצוקת הדיור". בוחבוט הוסיף כי "מדובר בשלב זה בשביתה בת יום אחד, מתוך תקווה ליצור עשייה משותפת ולחלץ את החברה בישראל ממשבר. אני גאה שראשי הערים מכל קצוות הקשת הפוליטית ומכל רחבי הארץ נרתמו למען תושביהם והצטרפו למחאתם הצודקת".

במקביל לעיצומים בשלטון המקומי, למעלה מ-23 אלף בני אדם חתמו על עצומה ב"פייסבוק" הקוראת שלא לצאת היום לעבוד. כמו כן, מארגני המחאה יקיימו הערב בשעה 17:00 אירוע מחאה בפארק הירקון בתל אביב תחת הכותרת "מדברים צדק חברתי". צביקה בשור, מארגן המחאה סיפר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי המנהלת של מקום העבודה שלו מבינה את עצם המחאה ולא העמידה קשיים בפניו. "הצלחנו לייצר ארגון קטן, יש הרבה עוצמה ביכולת לבוא ולהגיד 'אני שובת', 'אני לא קורבן של השיטה יותר'", הסביר בשור.

בתוך כך, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, המליץ למארגני מחאת האוהלים לשתף פעולה עם הצוות המיוחד לטיפול במחאה החברתית על הקמתו הכריז אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו. "יש כאן הזדמנות פז להשמיע את העמדות השונות", אמר גבאי לגלי צה"ל, "אם קבוצה א' לא תבוא, אז יש קבוצות אחרות". גבאי העביר מסר למפגינים לפיו הממשלה לא תוכל להיענות לכל הדרישות שכן לדבריו "חלקם אינם נכונים לכלכלה" ועלותם כה גבוהה ש"מישהו יצטרך לשלם את המחיר".

בתוך כך, הסתיימה אמש הפגישה בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לבין נציגי מחאת הדיור מבלי שהצדדים גיבשו הסכמות על אופן שיתוף הפעולה ביניהם. לדברי גורמים בקרב המפגינים, השיחה הייתה "קרה", והצדדים לא הצליחו לסכם על צעדים בוני אמון. בפגישה לקחו חלק יוזמי מחאת דיור, התאחדות הסטודנטים, הנוער העובד והלומד, מחנות העולים, רוח חדשה, התעוררות . הצדדים קבעו להיפגש בשנית ביום שלישי הקרוב על מנת לגבש רשימת דרישות ברורה ורחבה לממשלה. יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, בירך על שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים ואמר: "יש חשיבות רבה ליצירת קואליציה רחבה מול הממשלה לקידום עבודה אופרטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully