וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: השלגון שעושה לחיות הספארי את הקיץ

בעוד מזג האוויר השרבי בארץ נמצא בעיצומו, גם החיות בספארי ברמת גן נאלצות להתמודד איתו. הן אינן יכולות להדליק מזגן או לגשת לקיוסק הקרוב, אך הן זוכות לטיפול לא פחות טוב

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

חום הקיץ הכבד מטריד מאוד אותנו, בני האדם, אם כי אנו יכולים בקלות למצוא לכך פתרון נגיש כמו מזגן, שתייה קרה או שלגון צונן. מזג אוויר שרבי אינו נחלתם המקורית של חלק נכבד מהחיות בספארי ברמת גן, ועל כן התמודדותן של החיות עם החום הכבד היא לא כל כך פשוטה. אך לעובדי הספארי מספר פתרונות יצירתיים להתמודדות החיות עם החום, כשהמרכזי שבהם דווקא דומה לפתרון מרענן של כל ילד – ארטיק. הארטיק שמספקים לחיות נקרא "ארטידג" והוא מותאם לגודלן של החיות וגדול פי כמה וכמה מהארטיק שאנחנו מכירים.

משה מכנס, מטפל במחלקת הטורפים בספארי, סיפר אתמול (רביעי) על הפינוק הזה, בו הוא מאכיל את הדובים מידי יום, ואמר כי "בפנים יש פירות העונה - ענבים, מלונים שזיפים - כל הפירות שזמינים בקיץ, פלוס דגים שהם נורא אוהבים". עוד סיפר מכנס כי החיות מאוד מתלהבות לקבל את מנת ה"ארטידג" היומית שלהם: "ברגע שאני מגיע עם ה'ארטידג' הזה ממש כולם מתקרבים, ונעמדים על שתיים, ורואים את ההתרגשות".

גם הצבועים בספארי לא נשארים מקופחים ומקבלים ארטיק משלהם: "ארטיק-דם" המורכב מבשר טחון קפוא. אודט רסקין, מטפלת במחלקת הטורפים, המעניקה לצבועים מידי יום את הארטיק שלהם, סיפרה כי לדעתה הפינוק עושה להם את הקיץ נעים יותר ונסבל יותר בחום הישראלי. לעומתם, הקופים והאורנגוטנגים זוכים לאספקה של פירות קפואים, אותם הם מכרסמים ממש כמו בני האדם, ואילו הפילים זוכים למקלחת קרירה מידי יום. בהנחה שלפילים המבלים את השרב בחיק הטבע אין טיפול מסור שכזה - כנראה שזה לא רע בכלל לבלות את הקיץ בספארי.

עוד בנושא החיות בספארי:
עושה שלום במימיו: ההיפופוטם נדד מר"ג לקלקיליה
עור של פיל? גם החיות בספארי סובלות מהשרב
הספארי מציג: רפואה אלטרנטיבית לכל דורש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully