וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: רגע הפיצוץ ליד בניין הממשלה באוסלו

הפיגוע שאירע במרכז העיר אוסלו סמוך לבנייני הממשלה גבה את חייהם של שמונה בני אדם. מצלמת אבטחה בחנות אלקטרוניקה הממוקמת בסמוך הצליחה לתעד את רגע הפיצוץ

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

מתקפת הטרור שפקדה את נורבגיה ביום שישי האחרון וגבתה את חייהם של עשרות בני אדם, החלה בפיצוץ שאירע במרכז העיר אוסלו, סמוך לבניינים בהם שוכנים משרדי הממשלה, בהם גם משרדו של ראש הממשלה, ינס סטולטנברג. את רגע הפיצוץ הצליחה לתעד מצלמת אבטחה בחנות מוצרי אלקטרוניקה "דיגיטל אימפולס", הממוקמת בלב הבירה הנורבגית.

עוד על מתקפת הטרור בנורבגיה:
"בריוויק תכנן עוד פיגוע, אחרי בריחה מהכלא"
המודיעין הנורבגי: רשת טרור? אין כל עדות לכך
מתקפת טרור באוסלו: לפחות 93 הרוגים בשני פיגועים

מטען החבלה רב העוצמה שהטמין אנדרס ברינג בריוויק, לא הרחק משם, התפוצץ, ורגעי האימה מתועדים במצלמת האבטחה של החנות. שניות לאחר הפיצוץ פורצת בהלה רבה במקום, והעובדים והקונים נמלטים החוצה כדי לברר מה קרה ולסייע לנפגעים. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו שמונה בני אדם, עשרות נפצעו ונזק רב נגרם למבנים באזור כולו.

בתוך כך, אתמול פורסם ב"טלגרף" הבריטי פרטים מתוך חקירת ה"סקוטלנד יארד" בפרשה, המתמקדת בקשריו של בריוויק לגורמי ימין קיצוני בבריטניה. חקירה זו העלתה, כי כ-90 דקות בלבד לפני שפוצץ את המטענים באוסלו, שלח בריוויק דואר אלקטרוני עם הקישור למניפסט ל-1,003 נמענים, רובם ככל הנראה גורמי ימין קיצוני שהוא האמין כי יהיו שותפים לתוכניותיו. ייתכן שעל המייל הזה הוא מבסס את טענותיו כי ישנם עוד תאים בנורבגיה וברחבי העולם השותפים לתוכניותיו - טענות שברשויות הנורבגיות סבורים כי אין להן כל ביסוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully