וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פשט על התיאטרון של ג'וליאנו מר בג'נין

ניר יהב

27.7.2011 / 15:46

חיילים פשטו על התיאטרון, אותו ייסד וניהל השחקן ג'וליאנו מר-חמיס שנרצח בסמוך למקום לפני ארבעה חודשים. כמו כן, שניים מעובדי התיאטרון נעצרו בבתיהם. לא ברור אם קיים קשר לרצח

חיילי צה"ל פשטו הבוקר (רביעי) על בניין תיאטרון "החופש" בג'נין, שאותו ייסד וניהל השחקן הישראלי-ערבי ג'וליאנו מר-חמיס שנרצח לפני כארבעה חודשים בסמוך למקום על ידי רעולי פנים. כמו כן, החיילים עצרו שניים מעובדי התיאטרון בבתיהם במחנה הפליטים ג'נין. לא ברור מדוע נעצרו השניים והאם למעצר קיים קשר לניסיון לאתר את רוצחיו של מר-חמיס. בצה"ל אישרו את הפרטים.

מנהל התיאטרון הנוכחי, האזרח הבריטי ג'ייקוב גוך, סיפר כי שני עובדי התיאטרון שנעצרו הם עדנאן נרנריה ובילאל סעאדה. השניים נמנים על צוות ניהול התיאטרון. "בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר קיבלתי שיחת טלפון שבה הודיעו לי כי צה"ל נמצא בתיאטרון וכי החיילים משליכים אבנים לעבר הבניין", אמר, "חלק מהחלונות נופצו בעקבות זאת".

"ניסיתי לנסוע לתיאטרון אחרי שקיבלתי את הדיווח אבל חיילים עצרו אותי ולא נתנו לי לעבור", הוסיף. "ניסינו לדבר עם צה"ל אבל בכל פעם שניסינו הם רק אמרו לנו 'תשתקו, תשתקו'". מר-חמיס נורה למוות בתחילת חודש אפריל האחרון. לפי דיווחים שפורסמו אז בכלי תקשורת הפלסטיניים, ארבעה חמושים ירו עשרות כדורים לעברו רכבו של מר-חמיס בכניסה למחנה הפליטים בג'נין. לאחר הרצח ביצע כוח צה"ל סיור בעיר ג'נין, אולם אז נמסר מצה"ל כי "לא בוצעו מעצרים או חקירות במהלך הסיור".

הלווית השחקן והבמאי, ג'וליאנו מר בקיבוץ רמות מנשה, אפריל 2011. פאנט
הלוויתו של ג'וליאנו מר-חמיס בקיבוץ רמות מנשה/פאנט

יומיים לאחר הרצח הובא מר-חמיס למנוחות בבית העלמין בקיבוץ רמות מנשה. מר-חמיס נטמן לצד אמו, ארנה. מכרים, חברים, בני משפחה ושחקני תיאטרון וקולנוע השתתפו בהלוויה. בטקס האשכבה שנערך מוקדם יותר להלוויה, אמר חברו הטוב של מר-חמיס, השחקן עלא חליחל כי "הייתה לי זכות ענקית להכיר אותו. בשנה האחרונה עבדנו על סרט משותף ואני מתכוון להמשיך לעבוד עליו ולהקדיש אותו לג'ול. חודש לפני הרצח ישבנו בביתו בג'נין והוא התבדח ואמר 'אני יוצא מכאן רק עם כדור בראש'. הכתובת הייתה על הקיר והוא ידע שמה שהוא עושה יותר חשוב מהפחד".

עוד באותו נושא:
השחקן הישראלי ג'וליאנו מר נורה למוות בג'נין
חולקים כבוד אחרון לג'וליאנו מר: "אבידה גדולה"
נפרדים מג'וליאנו מר: "הכתובת הייתה על הקיר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully