וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: 9 נעצרו בחיפה, בת"א כבר בונים בגבס

1,300 סטודנטים השתתפו בהפגנה במחאה על מחירי הדיור בחיפה, המשטרה עצרה פעילים שחסמו כבישים. בשדרות רוטשילד כבר החלו להקים מבני קבע, ובירושלים ובאר שבע שומרים על ההומור

דניאל בוק

(צילום: ערן גילווארג, דניאל בוק, גדעון צטנר, עריכה: יותם בן דוד)

למרות ואולי בגלל תכנית נתניהו, מחאת הדיור ברחבי הארץ רחוקה מלגווע: תשעה סטודנטים שהשתתפו במחאת הדיור בחיפה נעצרו אמש (שלישי) לאחר שחסמו כבישים בעיר. כ-1,300 סטודנטים מאוניברסיטת חיפה ומהטכניון הפגינו היום במרכז העיר, והשוטרים ממשיכים לבצע מעצרים. מוקדם יותר חסמו כמה מהמפגינים את הציר הראשי של מרכז הכרמל לאורך דקות ארוכות ושיתקו את העיר.

מחאת הדיור - כותרות אחרונות
העוזרים הפרלמנטריים מצטרפים למאבק הדיור
ליברמן נגד מחאת הדיור: ”בואו ניכנס לפרופורציה”
הפתרון של נתניהו: ”50 אלף דירות בתוך שנה וחצי”

גם בתל אביב נמשכת המחאה. פעילים הקימו אתמול בשדרות רוטשילד מבני קבע עשויים קירות גבס. לאחר מכן צעדו מפגינים אל המאהל בן ששת האוהלים שהוקם בפעם השלישית בגינת לוינסקי בתל אביב, ואף חסמו את רחוב לוינסקי. הפעילים התעמתו עם שוטרים. מדובר במאהל אותו פירקו אנשי הסיירת הירוקה של עיריית תל אביב, בשיתוף עם כוחות משטרה, בפעמיים הקודמות שהוקם, והחשש הוא שהמאהל יפורק שוב בשעות הבוקר המוקדמות.

מחאת הדיור בונה בית ברחוב רוטשילד תל אביב, יולי 2011. שי אוקנין
כאן בונים. מאהל המחאה בתל אביב, אתמול/שי אוקנין

במאהל בירושלים, לעומת זאת, התחפש אחד המפגינים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומרח עצמו בבוץ, כמו גם מפגינים אחרים. החוש היצירתי לא פסח גם מהמאהל בבאר שבע, בו המחיזו המשתתפים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, בנושא הפגת הגז בישראל, שהתרחש במקור באוקטובר האחרון. כל אחד מהצעירים התחפש לבעל תפקיד של אחד מחברי הוועדה, בהם השר יוסי פלד, חברי כנסת ואף איש העסקים, יצחק תשובה. עם התקדמות ההצגה, גדל גם הקהל הצופה בה.

מחאת הדיור בהפגנה ביבי מורח את העם, יולי 2011. עומר מירון
המחאה בירושלים, אתמול/עומר מירון

אתמול בבוקר הציג נתניהו את תכניתו לפתרון מצוקת הדיור, נגדה מוחים בשבוע האחרון צעירים במאהלים בכל רחבי הארץ. בנאום מיוחד שנשא, אמר נתניהו כי "מצוקת הדיור בישראל היא מצוקה אמיתית וכל מי שעיניו בראשו ואמפתיה בלבו מבין שזו בעיה".

על פי התכנית, יתווספו לשוק הדיור 50 אלף דירות בתוך שנה וחצי. לדברי ראש הממשלה מדובר במהלך "עוקף ביורוקרטיה" שיוגבל ל-18 חודשים במתכונת של הוראת שעה. נתניהו טוען כי הבירוקרטיה במינהל מקרקעי ישראל היא שמעכבת את בניית הדירות, ולכן בכוונת הממשלה לתגבר את המינהל באנשי מקצוע נוספים שייעלו את תהליכי תכנון הבנייה ואישורם. "הרפורמה הזו, יחד עם הרפורמה של ועדות הדיור, יסתיימו עד יציאת הכנסת לפגרה", הבטיח נתניהו.

לפניות לכתב: בועז - bobi1979@walla.com

(עדכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully