וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: "חקירת אסון הכרמל גילתה רשלנות גבוהה"

פנחס וולף

25.7.2011 / 13:24

המבקר לינדנשטראוס השתתף היום בדיון בוועדה לביקורת המדינה על הדו"ח בנושא השריפה בכרמל. לדבריו: "הממצאים קשים, ודי לחכימא ברמיזה"

יח"צ - חד פעמי

(עריכה: גדי וינסטוק, צילום: גדעון צנטנר ושלומי גבאי, קריינות: אביב אברמוביץ')

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, אמר היום (שני) בדיון בוועדה לביקורת המדינה על הדו"ח בנושא השריפה בכרמל, כי "הממצאים גילו רשלנות גבוהה מאוד. הממצאים קשים, ודי לחכימא ברמיזה".

לינדנשטראוס סירב לפרט את הממצאים, אך אמר שבתוך שבוע או שבועיים יוצאו טיוטות למבוקרים כדי שיוכלו להגיב על הממצאים. "ראיינו מספר גדול של עדים שהיו פעילים בזמן השריפה ולאחר מכן. ראיינו גם כמעט את כל משפחות הרוגי האירוע הנורא הזה. ביקרנו בבתיהם. היה שיתוף פעולה מלא. קיבלנו את החומרים בצורה שיטתית", הוסיף.

השריפה בכרמל פרצה ב-2 בדצמבר 2010 ונמשכה ארבעה ימים. בשריפה נספו 44 בני אדם, כ-17,000 איש פונו מבתיהם וקרוב ל-25 קמ"ר עלו באש. חקירת המבקר צפויה להתמקד בארבעת הימים הראשונים של האירוע. ההחלטת המבקר התקבלה לאחר בדיקה ראשונית שכללה איסוף מידע ומסמכים. שייבחנו גם אירועים שקדמו לאירוע השריפה, או אירעו בעקבותיו.

בין הנושאים שבדק המבקר: כיצד הגיע אוטובוס הצוערים לאזור השריפה ומי היה אחראי לסגירת הצירים בהם נע האוטובוס, ומה הייתה רמת המוכנות בשירותי הכבאות, במשטרה ובצה"ל. כמו כן נבדקה התנהלות השלטון המקומי בכל הנוגע לפינוי אזרחים.

הבדיקה תעסוק גם במעורבות האוצר ואופן התקצוב של הגורמים הרלבנטיים. כמו כן, בדק המבקר את נציבות הכבאות הארצית ואת מבנה שירותי הכבאות , ויכולת התפקוד שלהם.

בתוך כך, בני משפחותיהם של הסוהרים שנספו בשריפה בכרמל עלו היום לירושלים, והפגינו מול הכנסת על הסחבת לדבריהם בהגשת דו"ח הבדיקה של מבקר המדינה על האסון. נציגי המשפחות הדליקו נרות נשמה בצורת המספר ארבעים וארבע - לזכרם של ארבעים וארבעה יקיריהם שניספו באסון.

יהושע פרץ, שאיבד את בנו רונן בשריפה, מתקשה להאמין שחלף כל כך הרבה זמן מאז, והמשפחות עדיין ממתינות למסקנות הדו"ח. כשנשאל פרץ מה היה אומר לראש הממשלה, הוא משיב בפשטות: "אין לי מה לומר. גם טלפון לא הרים לנחם אותי, גם מכתב לא שלח
מה יש לי להגיד לו?".

עוד בנושא:

השריפה בכרמל: המבקר יתמקד ב-4 הימים הראשונים
תזכורת: כך נקברה ועדת החקירה לבירור נסיבות האסון
בצל המחאה: הוענקו צל"שים לשוטרים שנספו בכרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully