וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הרופאים: "ביבי צריך להבין שהמערכת קורסת"

אריאל נוי

24.7.2011 / 0:03

רופאים בכירים הגיעו הערב לבית החולים איכילוב בתל אביב, בניסיון לאחד את השורות במאבקם. "המטרה היא שכולם ייתנו רוח גבית להסתדרות לנהל את המשא ומתן"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: טל רזניק)

רופאים בכירים, אזרחים ואמנים התכנסו אמש (שבת) מול המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, "במטרה לאחד את כל הכוחות של הרופאים השונים, מתמחים, למומחים, למנהלי יחידות ומחלקות, כדי שכולם יחד יתנו רוח גבית למנהלי המשא ומתן מטעם ההסתדרות הרפואית", כך לפי יו"ר ועד הרופאים, ארדון רובינשטיין.

רובינשטיין ציין עוד במהלך האירוע כי הרופאים לא מעוניינים לדון בנושא בבוררות, מכיוון ש"אם הולכים לבוררות – אנחנו הולכים עשר שנים אחורה. בשנת 2000 הבטיחו לנו שהבוררות תימשך חודשים, והיא נמשכה תשע שנים. אנחנו רוצים לגמור את העניין בשיחות ישירות, אנחנו רוצים שביבי ייתן גיבוי, יבין שהמערכת קורסת, יתערב ויוציא את מערכת הבריאות מהמקום שהיא נמצאת בו כרגע".

מחאת הרופאים - כותרות אחרונות
סטודנטים לרפואה הפגינו בת”א: ”עדיף להיות כלבים”
גם הסטאז’רים שובתים: רופאים בכירים ייאלצו לקבל חולים
שלטים במקום תרופות: הרופאים יצאו להפגין

רובינשטיין המשיך והתייחס למצב הרפואה בארץ. "הרפואה שלנו הולכת אחורה, הן במספר הרופאים, הן במספר המיטות ל-1,000 אזרחים, מצבנו מתדרדר והולך. זו טעות לחשוב שמצב הרפואה נהדר, מכיוון שרמת רפואה מוגדרת כשכל אזרח יכול לקבל את הרמה הכי טובה. הפריפריה קורסת, אנשים מתאשפזים, משכיבים אותם בחדרי אוכל, במסדרונות ובמגרשי חניה, כי אין איפה לשים מיטות, ואין רופאים שיטפלו בחולים המסכנים".

"אנחנו רחוקים מחתימה"

ד"ר אילן קיציס, קרדיולוג, אמר באירוע כי שלושת הנושאים החשובים הם הוספת מיטות, הוספת תקנים והגדלת המשכורות לרופאים. "עד שלא שנפתור את הנושאים הללו, ונכניס גם את עניין שעון בקרת הנוכחות, או לפחות נדון בזה, לא ישתנה כלום", אמר קיציס.

ביום חמישי אמר יו"ר הסתדרות הרופאים, ליאוניד אידלמן, כי הארגון בראשו הוא עומד לא יחתום עם האוצר על הסכם הפשרה במתווה הנוכחי, וזאת לנוכח מחאת הרופאים המתמחים, ולמרות צו המניעה שהוציא בעניינם בית הדין לדיני עבודה. בפגישה שנערכה במשרדי ההסתדרות הרפואית ברמת גן, בהשתתפות רופאים מתמחים מבתי החולים בכל רחבי הארץ, אמר אידלמן כי "זה לא ההסכם שיהיה בסוף. אנחנו בעיצומו של משא ומתן ורחוקים מחתימה".

בתוך כך, דחה אתמול יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר לאוניד אידלמן את בקשתם של עמותת מרש"ם להוסיף נציגים של הרופאים המתמחים לדיונים עם האוצר. בעקבות דחייה זאת, צפויה היום בבוקר עמותת מרש"ם להגיש בקשה לבית הדין להיות איגוד מוכרז ולהשתתף בדיונים. מההסתדרות הרפואית נמסר כי "ד?ר אידלמן אף פעם לא הבטיח לצרף את ד?ר יונה וייסבוך, יו"ר עמותת מרש"ם של המתמחים, לשולחן המשא ומתן, כפי שלא התחייב בשום נושא אחר. לצערנו, ככל הנראה מדובר באי הבנה מצידו של ד?ר וייסבוך."

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully