וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חרדים מפגינים נגד חניון קרתא: שניים נעצרו

המפגינים המוחים על פתיחת החניון בשבת ניסו לחסום את צומת הרחובות הנביאים וישעיהו בי-ם - ונהדפו ע"י המשטרה. שניים מהם נעצרו, ומהמשטרה נמסר כי לפי שעה ההפגנה מתנהלת בשקט יחסי

מאות חרדים מפגינים הערב (שבת) בצומת הרחובות הנביאים וישעיהו בירושלים, במחאה על פעילותו של חניון קרתא בשבת. דובר מחוז ירושלים, סנ"צ שמוליק בן רובי, אמר לוואלה! חדשות כי המפגינים ניסו לחסום את הכביש, אולם נהדפו על ידי המשטרה ושניים מהם נעצרו. הוא הוסיף, כי ההפגנה מתנהלת לפי שעה בשקט יחסי, ללא אירועים חריגים.

חרדים מפגינים נגד פתיחת חניון קרתא בירושלים. עומר מירון
בשבוע שעבר המפגינים התעמתו עם השוטרים וכינו אותם "נאצים"/עומר מירון

בשבוע שעבר נערכה הפגנה שציינה 100 שבתות לפתיחת החניון בשבת, וכ-800 חברים מהפלג הקיצוני "העדה החרדית" ניסו לחסום את צומת הרחובות הנביאים ושטראוס בעיר. כמה מפגינים השליכו אז לעבר השוטרים אבנים ושברי בקבוקים וכינו אותם "נאצים". בהפגנה אז נעצר מפגין אחד, בשל תקיפת שוטר. זה שנתיים שחברי הקהילה מפגינים מדי מספר שבועות נגד פתיחת החניון - ומתעמתים עם המשטרה ועם אנשי מג"ב.

חרדים מפגינים נגד פתיחת חניון קרתא בירושלים. עומר מירון
ההפגנה בשבוע שעבר/עומר מירון

בשבוע שעבר סער הרחוב החרדי עקב אירוע נוסף: פשיטת פקחים של רשות המסים על משחטה בשכונת מאה שערים, במהלכה נעצר המנהל שלה, יואליש קרויס, עסקן המוכר גם כקמב"ץ "העדה החרדית".

קרויס התעמת אז עם השוטרים שליוו את הפקחים, ובמקום התפתחה תגרה, שבמהרה הפכה לקטטה המונית. רבים מתושבי השכונה הגיעו בריצה למקום, והשליכו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהוזעקו לשכונה. השוטרים ניסו לפזר את המפגינים באמצעות רימוני גז ורימוני הלם, ושלושה מהחרדים המתפרעים נעצרו.

עוד בנושא:
בשבוע שעבר: החרדים בחניון קרתא כינו השוטרים "נאצים"
הפגנת "המאה" נגד פתיחת חניון קרתא בשבת
תחילת ההפגנות: פצוע קשה ו-57 עצורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully