וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: קצין צה"ל מצמיד נשק טעון לראש של פלסטיני

יהושע בריינר

20.7.2011 / 15:53

בכפר הפלסטיני בית אומר טוענים כי קצין צה"ל בדרגת סגן נוהג לאיים באופן קבוע על תושבים באמצעות נשקו האישי. סרטון חדש שהגיע לידי וואלה! חדשות תיעד את אחד המקרים. צפו

יח"צ - חד פעמי

(צילום: מוחמד עיאי עווד, עריכה: גדי וינסטוק)

אירוע חמור בכפר הפלסטיני בית אומר נחשף היום (רביעי): קצין צה"ל שהגיע בחודש שעבר לכפר הסמוך לחברון טען את נשקו האישי והצמיד את קנה הנשק שלו לראשו של תושב המקום. התקרית תועדה על ידי תושבי הכפר לאחר שהקצין חקר את קרוב משפחתם בחשד שיידה אבנים.

בסרטון שתיעד את התקרית ואשר הגיע לידי וואלה! חדשות נראה הקצין בדרגת סגן כשהוא מגיע לכפר ביחד עם כוח נוסף. הקצין ביקש לחקור את אחד מעובדי תחנת הדלק הסמוכה לכביש 60. כאשר קרוב משפחתו של העובד ביקש לדעת מדוע הוא נלקח לחקירה, התפרץ לעברו הקצין בצעקות, דרך את נשקו והצמיד את קנה הנשק שלו למצחו של הפלסטיני.

עיסא סלבי, תושב בית אומר, סיפר על השתלשלות המקרה. לדבריו, "לפני מספר ימים היה אירוע של יידוי אבנים לכביש ואתמול הגיע הכוח אל תחנת הדלק. אנחנו מכירים את הקצין הזה וכבר תקופה ארוכה שהוא מתנכל אלינו ומתנהג בצורה מכוערת. באופן טבעי, כשכוח עוצר מישהו, אנשים מסביב מתקהלים ומתערבים, אבל ברור לכל אדם שאף אחד לא היה במקרה הזה בסכנת חיים, שכן אם לחיילים היה חשש, הם היו מסתובבים עם אפודים".

הפלסטיני הוסיף, כי "תוך כדי ויכוח לגיטימי לחלוטין, הקצין המטורף הזה טען פתאום את הרובה ודחף אותו לפניו של קרוב המשפחה. לא הייתה התנגדות למעצר או שום סיבה אחרת להתנהג כך. לטעון נשק ולכוון לראש זה התנהגות של בן אדם? תאר לך מה היה קורה לו היה נפלט כדור, האיש שנחקר היה מת במקום, רק מפני ששאל למה עוצרים את בן הדוד שלו?".

יש לציין כי הקצין הבחין בכך שהוא מתועד ולאחר התקרית שלח הצלם המתנדב ב"בצלם" את הסרטון לארגון. לדברי סלבי, "זו לא הפעם הראשונה שהקצין מאיים בנשק על אנשים, אבל זו פעם ראשונה שהוא מצולם ולא נעבור על כך בשתיקה. התושבים יפגינו ביום שישי במחאה על התנהגות הקצין".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "על פניו נראה כי מדובר באירוע חמור. האירוע הובא לידיעת המפקדים והוא יתוחקר ויטופל בהתאם". בתגובה מאוחרת יותר נמסר כי במצ"ח פתחו בחקירה נגד הקצין.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עוד באותו נושא:
פרשת הקצין הדורס: "התחננתי לאמבולנס והוא שתק"
אישום: קצין צה"ל הורה לחייל לדרוס פלסטיני
החשוד בהרג פלסטיני למעצר בית: "פעל מהגנה עצמית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully