וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות האם: נכרתה היד לנערה חולת הסרטן

אריאל נוי

19.7.2011 / 15:46

בתום הליך שארך למעלה משבע שעות, הסתיים בהצלחה הניתוח להסרת גידול מידה של נערה בת 13. הניתוח התאפשר בהוראת ביהמ"ש, לאחר שאמה של הנערה התנגדה לביצועו

בבית החולים שיבא בתל השומר התקיים היום (שלישי) הניתוח לכריתת גידול סרטני מידה של הנערה בת ה-13, שעמדה במרכזה של החלטה שקיבל בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב. זאת לאחר שאמה של הנערה התנגדה למהלך. ההחלטה על ביצוע הניתוח וכן הניתוח עצמו בוצעו תוך כדי מעורבות רגשית גבוהה מאוד של כל הצוותים המעורבים.

הנערה הורדמה במחלקה טרם העברתה לחדר הניתוח ובמקביל הוענקה לאמה תמיכה פסיכולוגית וסיעודית על ידי צוות בית החולים שליווה אותה לאורך כל התהליך. שלושה צוותים משותפים של היחידה האורתופדית-אונקולוגית, המחלקה הווסקולארית והמחלקה לכף יד, התמודדו עם הגידול שחדר לזרוע, לכתף ולדופן בית החזה של הנערה.

הניתוח עצמו ארך למעלה משבע שעות ובסיומו נכרת הגידול בשלמותו. מבית החולים נמסר כי הנערה מתאוששת מהניתוח כשהיא בהכרה מלאה ומצבה הגופני טוב. עוד נמסר כי הצוות שגויס לתמיכה וטיפול בנערה ובאם ממשיך בטיפול המסור גם בתום הניתוח. "בשיבא מייחלים להחלמתה ואף לשיקומה של הנערה וממשיכים להפציר בתקשורת להמשיך לגלות רגישות ואחריות ולאפשר לנערה ולאם לקבל את הסביבה הפרטית לה הן זקוקות בימים אלה", נמסר מבית החולים.

להציל את חיי הנערה

לפני שבועיים החליט בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב כי יש לבצע את ניתוח לכריתת היד של הנערה על מנת להציל את חייה וזאת למרות התנגדות אמה. מההחלטה שהותרה בשבוע שעבר לפרסום עלה כי לפני כשלושה חודשים פנו בית החולים איכילוב בתל אביב והיועץ המשפטי של משרד הרווחה לבית המשפט בבקשה להתיר לכרות את ידה של הנערה, בעקבות גידול ממאיר שהתגלה בה. על פי הפנייה, לולא הכריתה היה הגידול מתפשט ומוביל למותה הוודאי של הילדה תוך ייסורים קשים.

בבקשה נכתב כי כריתה מלאה של היד תוביל לכך שלנערה יהיה סיכוי של 60% להירפא. עוד נכתב כי כאשר נפגשה האם עם הרופאים, היא אמרה להם: "יותר טוב שתמות", בעוד שהנערה אמרה כי היא מבינה שאין לה ברירה מלבד הניתוח. יצוין עוד כי אביה של הילדה נפטר לפני מספר שנים ואמה היא האפוטרופסית היחידה שלה.

"כל הטיפולים האחרים כשלו ולכן אין בררה אלא לכרות את היד. דווקא הקטינה, למרות גילה הצעיר, הבינה כי יש להעדיף את החיים על פני המוות ולמרות הכאב הרב היא מוצאת תעצומות נפש ומסכמת את הסוגיה כולה בחמש מילים בלבד: 'אני מבינה שאין לי בררה'", כתב השופט יהורם שקד בהחלטתו, "גם אני, בדיוק כמו הקטינה, בדעה כי אין לי ברירה אלא להורות על ביצוע הניתוח".

עוד בנושא:

למרות התנגדות האם: בית המשפט התיר לכרות יד בתה

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully