וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים התווכחו איך לקרוא לבתם - ביהמ"ש הכריע

שנתיים חלפו מאז נולדה הפעוטה האוסטרלית, אך לא הוצאה לה תעודת לידה כי האב טען שהשם שבחרה האם מהווה "חילול קודש". השבוע פסק בית המשפט לטובת האם, והילדה קיבלה סוף סוף שם

שנתיים תמימות חלפו מאז נולדה, אך רק השבוע הונפקה תעודת לילה לילדה אוסטרלית - בהוראת בית משפט, שנאלץ להתערב בסכסוך מתמשך בין הוריה, שלא הצליחו להגיע להסכמה לגבי השם בו יקראו לה. בית המשפט הכריע בסכסוך כשהורה להוציא את תעודת הלידה, עם השם שבחרה האם. השם עצמו, כמו כל פרט מזהה אחר בסיפור שנחשף היום (חמישי) על ידי העיתון "הראלד סאן", לא נמסר לפרסום.

לפי פרטי הסיפור שפורסמו, מערכת היחסים של ההורים התפרקה עוד לפני לידת התינוקת. עם לידתה, בחרה לה האם שם, והסבירה כי בחרה בו משום שאהבה את הצליל שלו וסברה שהוא מתאים למראה של הילדה - אך האב התנגד לו, בטענה שהוא מהווה "חילול קודש" (האב מוסלמי בדתו), ופתח במאבק משפטי. האם אף הציעה פשרה, שבמסגרתה תקבל הילדה שני שמות - זה שהעניקה לה לצד זה שבחר האב - אך האב התנגד גם לכך. הוויכוח נמשך, והוצאת תעודת הלידה של הילדה התעכבה והתעכבה.

בסופו של דבר הגיע התיק לפתחו של שופט בית המשפט הגבוה לענייני משפחה, קולין פורסט, שנקרא להכריע בשאלת המשמורת על הילדה בכללותה, ובכלל זה גם בסוגיית השם - וקבע כי מניעיו של האב אינם כשרים: "הגעתי למסקנה שהתנגדותו של האב לשם היא רק עוד דוגמה למאמציו לשלוט בחיי האם ושני ילדה". לגבי טענת חילול הקודש, הזכיר השופט כי בפני בית המשפט העיד אימאם מוסלמי, שהבהיר כי אין בשם כל פגיעה בקודשי האיסלם.

השופט הוסיף כי בסופו של דבר, הילדה עצמה היא שתבחר את שמה, ובינתיים, יירשם בתעודת הלידה השם שבחרה האם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully