וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח וואלה! ברומא: "אנשי האבטחה לא שמעו על המטס"

בנמל התעופה "פיומיצ'ינו" ברומא לא מתרגשים מהכוננות הגבוהה שהוכרזה בישראל לקראת המטס. עם זאת, שליח וואלה! לאיטליה מדווח כי הטיסה לתל אביב מלאה

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

משטרת ישראל הורידה הלילה (שישי) במעט את הכוננות בנמל התעופה בן גוריון, זאת לאחר שהתברר כי חברות תעופה רבות מנעו מפעילים מהמטס הפרו-פלסטיני מלעלות למטוסים. השאננות המופגנת בנמל התעופה "פיומיצ'ינו" שברומא, איטליה סותרת לחלוטין את תחושת המתח שאפפה הבוקר את נמל התעופה בן גוריון. רמת האבטחה בטרמינל נמוכה מתמיד, ואנשי הביטחון כלל אינם מודעים לדרמה העתידית שייתכן ותתחולל מחר בישראל, חלקה תיובא באדיבות חברת התעופה "אל איטליה".

כריסטופר, אחד מנציגי החברה בטרמינל, אמר לוואלה! חדשות כי לא ידוע לו על היערכות לוגיסטית מיוחדת ברמת החברה לקראת הטיסות המתוכננות לישראל הבוקר. אחד מאנשי הביטחון של החברה הודה כי נתקבלו ידיעות על טיסות מאורגנות לישראל, אך בכל הקשור לרמת האבטחה או ההיערכות אין כל שינוי.

נלה מביתן המודיעין בנמל התעופה אמרה כי הטיסה לישראל מחר בבוקר מלאה עד אפס מקום ולא התקבלו שום ביטולים. "אני שומעת עכשיו בפעם הראשונה על הפגנה מתוכננת בישראל, למיטב ידיעתי מדובר בטיסה עמוסה מהרגיל לישראל, מאשר בדרך כלל".


בתוך כך, שתי פעילות פרו פלסטיניות אמריקאיות, שהיו אמורות להשתתף במשט לעזה, נחתו הבוקר בשדה התעופה בן גוריון בטיסה מאתונה ולא הורשו להיכנס לישראל. השתיים יגורשו לאתונה בשעות הקרובות. ממשרד הפנים נמסר כי "שר הפנים השתמש בסמכותו על פי חוק הכניסה לישראל. זו הנחייתו והיא מבוצעת".

צעירים צרפתים מנתניה לקראת גיוס לצה"ל מפגינים נגד המטס לעזה. קובי אליהו
"זאת המדינה שלנו". צעירים ממוצא צרפתי מנתניה מפגינים בנתב"ג נגד המטס/קובי אליהו

בתוך כך, אל שדה התעופה הגיעה הלילה קבוצה של כ-30 צעירים, תושבי נתניה בני 18 לקראת גיוס לצה"ל, אשר רובם עלו לארץ מצרפת לפני זמן קצר, אוחזים בדגלי ישראל גדולים, במטרה להפגין כנגד פעילים שהיו אמורים לנחות בטיסה מצרפת, אולם ככל הנראה נעצרו על ידי חברת התעופה טרם יציאתם מצרפת. החבורה נעמדה בלב אולם קבלת הפנים בשדה ושרה: "בית"ר בית"ר, אנחנו נעצור את הטיסה הזאת מצרפת, זאת המדינה שלנו". אחרי כשעה של הפגנה אסרה המשטרה על המשך השירה והנפת הדגלים, אך אפשרה לצעירים להישאר בשדה התעופה.

בין הצעירים שהגיעו למקום נמצא גם ישי מגידיש, שאיבד את ארוסתו, סטייסי ברוק, בפיצוץ בלון הגז בנתניה לפני שלושה שבועות. מגידיש הסביר כי "הגענו להראות שאנחנו לא מפחדים, כולנו עלינו ארצה כי זה הבית שלנו ושל כל היהודים ואני יודע שגם סטייסי שומרת עליי מלמעלה והייתה רוצה שאהיה פה ואפגין".

מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, הבהיר הערב כי אין שום שיבושים בפעילות השדה. "הכל עובד בדיוק על פי התכנון", אמר מור. "השוטרים פרושים כאן ברחבי המתחם, ואני מקווים שכך זה ימשך. הרשות עושה הכל כדי לסייע למשטרה, ולדאוג שהשדה יעבוד כסידרו. כל בקשה של המשטרה לנקיטת צעד כזה או אחר תיענה על ידנו, וכרגע לא נראה שיש בעיה מיוחדת. נמל התעופה פועל כסידרו", הוסיף.

עוד על המטס הפרו-פלסטיני:
ישראל לחברות התעופה: אל תטיסו 350 מפעילי המטס
גם באוויר: פעילים פרו-פלסטיניים יציפו את נתב"ג
הבוקר: כוננות גבוהה לקראת המטס לנתב"ג

כוננות שוטרים בנמל התעופה בן גוריון לקראת המטס הפרו פלסטיני. קובי אליהו
כוננות בנמל התעופה בן גוריון/קובי אליהו

בינתיים בישראל, הודיעה הערב המשטרה כי היא מורידה את הכוננות ואת היקף הכוחות במקום. זאת לאחר שמספר חברות תעופה זרות הודיעו כי נענו לבקשת ישראל, ולא איפשרו את המראתם של חלק מהפעילים.

ישראל העבירה מוקדם יותר לחברות התעופה רשימה של 350 שמות של פעילים מסורבי כניסה, ודרשה כי ימנעו את עלייתם למטוס. רוב החברות נענו לבקשה, כאשר למשרד הפנים הגיע הלילה מידע על כ-180 פעילים מהרשימה שהמראתם לנמל התעופה בן גוריון נמנעה.

בנמל התעופה שארל דה-גול בפריז, עוכבו מאות פעילים שיועדו להמריא במטוס של חברת התעופה ההונגרית "מאלב" לכיוון ישראל, זאת לאחר ששמותיהם הוכנסו ל"רשימה השחורה" שהפיצה ישראל. מתוך כ-600 בני אדם שהיו אמורים להגיע לישראל במסגרת המטס, כ-350 הם אזרחים צרפתיים. פרדריק סטלה, אחד הפעילים בנמל התעופה, היה חלק מקבוצה שהיתה צפויה לטוס לתל אביב אתמול, אולם חברת התעופה מנעה מהם לעלות למטוס.

גורמים במשטרה מעריכים כי הלילה יעבור באורח שקט יחסית, אולם מדגישים כי הם "פועלים בנחישות למנוע את הפרת שגרת החיים של שדה התעופה ואת הפרות סדר".

עם זאת, היום צפויה הכוננות לעלות שוב, בשל נחיתתן של טיסות רבות ועליהן פעילים פרו-פלסטינים רבים. החל מ-12:00 בצהריים תועלה הכוננות בחזרה, וכל הגורמים הרלוונטים, בהם המשטרה, כוחות הביטחון והתחבורה, יקיימו מספר הערכות מצב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אתמול להגעת המטס. במהלך ביקורו בבולגריה, הדגיש נתניהו כי כל מדינה הינה בעלת "הזכות הבסיסית" למנוע הפרות סדר בגבולותיה. "נתמודד באיפוק עם הפרובוקציות, אולם נמנע כל שיבוש של הסדר הציבורי", אמר נתניהו.

(עדכון ראשון: 22:40)

לפניות לכתבת: plilimm@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully