וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דובת גריזלי הרגה מטייל בפארק ילוסטון

7.7.2011 / 10:29

המטייל ואשתו הפתיעו את הדובה, שככל הנראה חשה באיום על גוריה - ומיהרה להגן עליהם. ככל הנראה לא יינקטו צעדים נגד הדובה. זהו מקרה ראשון של הרג מטייל בידי דוב בפארק מאז 1986

דובת גריזלי תקפה והרגה אדם בן 57 שנתקל בה ובגוריה שעה שטייל עם אשתו בפארק הלאומי ילוסטון שבמערב ארצות הברית, כך אישרו הלילה (חמישי) רשויות הפארק.

האירוע התרחש ממש סמוך לתחילתו של אחד ממסלולי הטרקים בפארק. מטיילים מקבוצה אחרת שעברה בסמוך שמעו את זעקות העזרה של האשה, חשו לעזרתה והזעיקו את רשויות הפארק - אך היה זה מאוחר מדי עבור המטייל שהותקף. "בני הזוג הפתיעו את הדובה", נמסר מטעם הפארק. "בניסיון להגן על גוריה ממה שנתפס בעיניה כאיום, היא טרפה ופצעה את המטייל פצעים קטלניים".

דוב גריזלי, פארק ילוסטון, ארה"ב, 6 ביולי 2011. Jim Urquhart, AP
דוב גריזלי, אתמול בפארק ילוסטון/AP, Jim Urquhart

האזור שבו אירעה התקיפה נסגר, והנהלת הפארק הוציאה ממנו את כל המטיילים עד לבירור נסיבות האירוע. הדובה התוקפת עדיין מסתובבת בשטח הפארק, שהנהלתו טרם החליטה אם יש לנקוט בצעדים כלשהם בעקבות התקרית. דוברת של הפארק, לינדה מילר, אמרה כי התקרית עדיין נחקרת, אולם לפי המידע שנאסף עד כה, הדובה נהגה בצורה הנחשבת לנורמלית עבור בני מינה, ולא צפויים להינקט צעדים כלשהם נגדה. בהנהלת הפארק הסבירו כי כשדובים בפארק תוקפים בני אדם באופן חוזר ונשנה, הם מורחקים ממנו - אולם הפעם מדובר כנראה בדובה ללא "היסטוריה" בעייתית.

דוב הגריזלי, טורף רב עוצמה, הוא אחד הסמלים של הרי הרוקי הצפון-אמריקאיים. כיום הוא נחשב למין בסכנת הכחדה, לאחר מאות שנים של ציד לא מפוקח. בשטח פארק ילוסטון, הפארק הלאומי הגדול בארה"ב המשתרע על פני שטח עצום במדינות וויומינג, איידהו ומונטנה, חיים כיום בין 350 ל-600 פרטים מוגנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דובי גריזלי חוצים את הכביש, פארק גראנד טרנטון, וויומינג, ארה"ב, יוני 2011. Tom Mangelsen, AP
דובי גריזלי חוצים את הכביש בוויומינג, בחודש שעבר/AP, Tom Mangelsen

תקיפות בני אדם בידי דובים הן נדירות ביותר. בשנה האחרונה לא נרשמו כל תקיפות כאלו בשטח הפארק, וההרוג האחרון מתקיפה כזו נרשם ב-1986. עם זאת, בשנה האחרונה אירעו שלוש תקיפות באזור הפארק - הקשה ביותר לפני שנה, כמה קילומטרים מחוץ לפארק, במדינת מונטנה: דובה תקפה מטיילים שעשו קמפינג שעה שישנו, הרגה אחד מהם ופצעה שניים. אז נלכדה הדובה והורדמה, לאחר שהחקירה העלתה כי לתקיפה לא קדמה כל פרובוקציה, והיא הייתה ככל הנראה למטרת טרף.

עוד סיפורי דובים:
קנדה: דוב הושלך לעבר ג'יפ והרג שניים מיושביו
יפן: הדובים השתגעו והחלו להרוג בני אדם
כמה דובים נכנסים למכונית? מספיק אחד
איזו מוזיקה תעיר דובים מתרדמתם? קאנטרי, מסתבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully