וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: מחוות לאבו מאזן? הוא מוביל מהלכים נבזיים

פנחס וולף

6.7.2011 / 11:58

שר החוץ התייחס במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון גם ליחסים עם טורקיה ואמר כי התנצלות בפניה על אירועי המשט לעזה אינה באה בחשבון. "זאת השפלה והפקרת חיילי צה"ל", אמר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (רביעי) לעסקה להחזרת גופותיהם של פלסטינים שנורו מאש צה"ל שנעצרה אתמול על ידי שר הביטחון אהוד ברק. "אני לא חושב שלאבו מאזן מגיעה מחווה כלשהי ממדינת ישראל", אמר במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון, "מי שמסתכל במהלכים שהוא מוביל, אלו מהלכים קשים ונבזיים נגד ישראל, וזה מתחיל בניסיון שלו בהאג להגיע להאשמות קשות כלפי חיילי וקציני צה"ל. זו יוזמה אישית של אבו מאזן. אותו דבר גם ההכרזה החד צדדית שהוא מוביל באופן אישי. לכן לא מגיעה לו שום מחווה, אלא להיפך".

ליברמן התייחס גם לכוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם בספטמבר בבקשה להכיר במדינה הפלסטינית, מהלך שהוא, כאמור, מייחס באופן אישי ליו"ר הרשות: "חשוב לנו להעביר את המסר: כל צעד חד צדדי יכול רק להזיק לתהליך ולסיכוי להגיע להסדר מניח את הדעת במזרח התיכון. לכן אנחנו מנסים לשכנע את ראשי הקוורטט. אנחנו לא רק משתדלים, מדי פעם אנחנו גם מצליחים. הצלחנו להסביר עצמנו היטב בנושא המשט, המטס, חמאס וקבלת תנאי הקוורטט. נעשתה עבודת חריש במשך כמה חודשים, ואנחנו רואים גם תוצאות. אני מקווה שגם בספטמבר נצליח להגיע לתוצאות. צריך להיות ברור שהחלטה חד צדדית תחייב לתגובות חד צדדיות, ולא הייתי רוצה לראות אותנו שם. יש סל תגובות חד צדדיות שבישראל ובמשרד החוץ הכינו ונציב בפני המחליטים, שיוכלו לבחור מאותו סל מה שימצאו לנכון".

"הדו"ח על המשט מלחיץ את הטורקים"

ליברמן הוסיף, כי "החשש הכי גדול שלנו הוא שאם יתקבלו במעמד כזה או אחר באו"ם הם יהיו חברים בארגון ה-ICC, בית הדין הבינלאומי בהאג. מבחינתנו, קבלה שלהם למוסד יכולה להוות בעיה משמעותית עבור ישראל, כי אז תהיה להם השתתפות פעילה שם".

בהמשך הדיון, התייחס ליברמן גם למאמצים האחרונים לשיקום היחסים עם טורקיה, ואמר כי "אין לנו עניין בחיכוך עם טורקיה, אנחנו בעד להסדיר את יחסינו איתם. אין לנו ויכוח טריטוריאלי איתם ואנו מוכנים להגיע לפשרה. איננו מוכנים לקבל תכתיב ולא השפלה ולא הפקרת חיילי צה"ל. אנו מוכנים לדון בפשרה. התנצלות זו לא פשרה, מבחינתי זאת השפלה והפקרת חיילי צה"ל. אנו מצטערים על הרג האנשים מכל הארגונים, מכל הסוגים ומכל המדינות. אני לא מוכן לפגיעה בכבודה הלאומי של ישראל ובמזרח התיכון יש לכך משמעות ריאלית, זה לא משהו מופשט. אני לא מוכן להשפלה ולא מוכן להפקיר את חיילי צה"ל. אנו יודעים מה אנו מוכנים ומה לא, ואנו מצפים לגמישות ולנכונות גם מהצד הטורקי להגיע לאותה פשרה".

דו"ח ועדת פאלמר, הוועדה מטעם האו"ם לבדיקת אירועי המשט לעזה שהעמיק את השבר ביחסים בין ישראל וטורקיה, יוגש מחר, ולדברי ליברמן, הוא צפוי לכלול ביקורת קשה על טורקיה: "על פי ההדלפות שיצאו, נוסח הדו"ח מלחיץ את הטורקים שכן על פי הדו"ח, לישראל יש את הלגיטימציה הבינלאומית מבחינה חוקית לקיים את הסגר הימי על רצועת עזה. מבחינת ארצות הברית, ההעדפה שלהם היא לראות כמה שיותר שקט בציר שבין ישראל לטורקיה. אמרנו יותר מפעם אחת שאין לנו אינטרס להמשך הסכסוך עם טורקיה".

עוד באותו נושא:
הפלסטינים: סגרנו העסקה עם ברק; השרים: לא עודכנו
משיקולי עסקת שליט: ברק הורה לעצור העברת הגופות
נפגעי טרור: "לשרוף גופות המחבלים כמו גופת אייכמן"
"נבחנת אפשרות לפיצוי עקיף של נפגעי המשט לעזה"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully