וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרנגול עם ארבע הרגליים שמשגע את ירושלים

מוטי לוי

1.7.2011 / 16:06

העוף המוזר התגלה במשחטה ירושלמית ובעליו, שניסה לברר אם הוא כשר למאכל, הצליח ליצור ויכוח סוער בקרב פוסקי ההלכה בעיר. בינתיים, ביקש ארגון "תנו לחיות לחיות" להציל את התרנגול

רויטרס

(צילום: רויטרס)

יואליש קרויס, חרדי ירושלמי המשמש כ"קצין המבצעים" של העדה החרדית, מסעיר בימים אלה את פוסקי העיר. לידי קרויס, המנהל גם משחטה ירושלמית קטנה, הגיע "עוף מוזר" - תרנגול עם ארבע רגליים. קרויס, שרצה לדעת האם על פי ההלכה מותר לאכול את בשר התרנגול, החליט שלא לשחוט אותו והחל מחזר על פתחיהם של פוסקי העיר עם התרנגול החי, שואל לדעתם ההלכתית, מה שהפך עד מהרה לאטרקציה משעשעת.

"הספרדים אומרים שזה טרף, האשכנזים אומרים שזה כשר, אבל בכל זאת לא כדאי לאכול את זה כי זה מוגדר כ'עוף משונה'" סיפר היום (חמישי) קרויס בשיחה עם וואלה! חדשות על תוצאות מסעו בקרב פוסקי העיר. לדבריו, נכון לעכשיו, הוא נוטה שלא לשחוט את התרנגול ואף שוקל פנייה מטעם ארגון 'תנו לחיות לחיות' המבקשים לקבל אותו ולגדלו.

יצויין, כי חלק מהאטרקציה סביב התרנגול קשורה גם לבעליו, 'עוף מוזר' כשלעצמו. קרויס, חרדי ירושלמי, המקורב לחוגים הקיצוניים בעיר, נחשב לאדם צבעוני ביותר. לקרויס אוסף של מאות אלפי 'פאשקוילים' מלפני עשרות שנים, והוא משמש כאיש קשר וכדוברם הבלתי רשמי של אנשי ה'עדה החרדית' האנטי-ציוניים עם העולם החילוני.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully