וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט תקף את לדור: "פועלים נגדי באובססיביות"

גלעד גרוסמן

28.6.2011 / 12:44

ראש הממשלה לשעבר מסר את עדותו בנוגע להלוואה שקיבל מאיש העסקים ג'ו אלמליח, ותקף את פרקליט המדינה: "זה נושא לגיטימי לבדיקה, אבל בוודאי שלא לתביעה"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, המשיך להעיד היום (שלישי) במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים. אולמרט נשאל הבוקר על ידי פרקליטו, עו"ד אלי זהר, על הלוואה שקיבל מאיש העסקים ג'ו אלמליח, אשר לטענת הפרקליטות, הוא נמנע מלדווח עליה למבקר המדינה. אולמרט סיפר על קשריו עם אלמליח, אותו הכיר לדבריו בסוף שנות ה-70' וציין כי לאחר שסיים לכהן כשר הבריאות בשנות ה-90', הוא מונה לדירקטור בשתיים מהחברות של אלמליח ונוצרו ביניהם קשרי ידידות חמים.

אולמרט מתח ביקורת על פרקליט המדינה משה לדור, שהתייחס בראיון לעיתון "הארץ" להלוואה שקיבל מאלמליח. לדבריו, "אני לא יכול להתגבר על התחושה שכל האישום הזה וכל הניסיון לייחס לי פה ניסיון הונאה, היה כל כך אובססיבי אצל גורמים מסוימים והם לא היססו חודשים רבים לאחר מכן, לצאת בראיונות עיתונאיים להאשים אותי שאני קיבלתי הלוואה שערורייתית ואחרי זה יטען גם שלא החזרתי אותה – דבר שהוא על פניו, אמירה של דבר שבמילים עדינות, אין בינו לבין האמת שום קשר. כל זה נאמר בעיצומו של המשפט שמתנהל נגדי, על ידי מי שחתם על האישומים".

עוד העיד אולמרט כי לאחר שרכש דירה ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים, הוא נקלע לקשיים בהחזרי הלוואות ולכן ביקש את עזרתו של אלמליח. אולמרט קיבל מאלמליח הלוואה בסך 75 אלף דולר, שניתנה לו בתנאי שוק שהוא היה אמור להחזירה רק כאשר יידרש לעשות זאת ומבלי שנקבע לכך מועד מוסכם. אולמרט טען עוד כי דווח על כך לרשויות המס והוסיף כי מבקר המדינה הקודם, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בחן את הלוואה בשל העובדה כי לא נקבע מועד להחזירה ובחשד לניגוד לעניינים.

ואז, לדברי אולמרט, הוא החזיר את ההלוואה. לאחר מכן אולמרט מתח ביקורת על כך שהפרקליטות החליטה לצרף את הנושא לכתב האישום. הנושא, לטענתו, בכלל לא עלה בשימוע (שאליו אולמרט הוזמן אך לא התייצב). לדברי אולמרט, "זה נושא לגיטימי לבדיקה, אבל בוודאי שלא לתביעה. ההרגשה של התביעה היא משחק מכור. בוודאי שהשימוע נערך על ידי מי שכבר הודיע לכל הפרקליטים שהוא נושא באחריות אישית".

עוד בנושא משפט אולמרט:

אולמרט התגונן: "לא החזקתי אצל מסר קופה סודית"
אולמרט על טלנסקי: "פנטזיונר, רק גייס כספים"
אולמרט: קיבלתי 140 אלף ש"ח מטלנסקי - ובאישור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully