וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית אמסטרדם יוצאת למלחמה: כן לסמים לתיירים

העירייה וראש העיר מתנגדים נחרצות ליוזמה הממשלתית לאסור בחוק מכירת מריחואנה לזרים. מלבד הנזק הכלכלי, מזהירים מתנגדי החוק גם מהתגברות הפשיעה בעיר, בגלל מכירה לא חוקית

עיריית אמסטרדם בעימות חזיתי עם ממשלת הולנד: על רקע היוזמה הממשלתית להגביל את מכירת הסמים הקלים בעיר לתיירים, הכריז באחרונה ראש העיר המקומי, אברהרד ואן דר לאן, על כוונתו להתנגד לחוק המוצע. "אם תיירים לא יוכלו להיכנס ל'קופי שופס', מכירות הסמים הבלתי חוקיות ברחובות אמסטרדם יגברו", הזהיר ואן דר לאן. "אמסטרדם לא רוצה לעודד שימוש סמים קלים על ידי תיירים, אך מעוניינת כי אלו שרוצים לעשות כן, יעשו זאת בצורה האחראית ביותר האפשרית".

ואן דר לאן לא לבד: אל היוזמה להתנגד לחוק הצטרפו באחרונה גם ועד התיירות בעיר, וכמובן גם בתי העסק המקומיים. הללו מתנגדים לחוק המוצע, לפיו תיירים לא יוכלו להיכנס ל"קופי-שופס" החל מ-2012. ניתן להניח כי עבורם החשש הוא פחות ביטחוני, ויותר כלכלי: למעלה מארבעה מיליוני תיירים מבקרים בעיר מדי שנה, ועל פי ההערכות, כרבע מהם נוהגים לבקר באחד מ-223 ה"קופי שופס" במהלך החופשה. עבור רבים, הג'וינט החוקי הוא חלק בלתי נפרד מהטיול, לצד הביקור במוזיאוני האמנות ושוק הפרחים.

"לא באנו לכאן במיוחד בשביל זה, אבל זה ללא ספק היה שיקול בהחלטה להגיע", סיפר השבוע ארון, תייר מארצות הברית, לאתר "גלובל פוסט". "ראינו את הציורים של רמברנדט ושל ואן גוך, היינו בכל המקומות החשובים – אבל זה פשוט כיף לעשן". להערכת איגוד מוכרי הקנביס, לחוק יהיו השלכות הרסניות על בעלי העסקים, שמכניסים לקופת המדינה מדי שנה כ-110 מיליון אירו באמצעות תשלום מסים.

"לשמור על הביטחון ברחובות"

עם זאת, מארק ג'ייקובס, שבבעלותו אחד מה"קופי שופס" בעיר, סיפר כי הדאגה הכלכלית היא לא היחידה – גם עבור בעלי העסקים: "אני חושב שהפוליטיקאים ההולנדים שכחו למה פתחנו את ה'קופי שופס' מההתחלה: זה היה בראש ובראשונה כדי לדאוג שהקנביס יורחק מהסמים הקשים, וכדי לשמור על הביטחון ברחובות".

לפי שעה, נראה שהממשלה עומדת איתנה בעמדתה. "יש לחסל מדיניות הדלת הפתוחה של ה'קופיס שופס'", נכתב בהודעה שפרסם באחרונה משרד המשפטים במדינה, "ויש להגביר את המאבק נגד פשיעה הקשורה לסמים. הממשלה צופה שסגירת ה'קופי שופס' בפני תיירים תבטיח שאלה לא יבואו עוד להולנד רק כדי לקנות ולהשתמש בסמים. אחרי הכל, סמים לא חוקיים הם יכולים למצוא גם בארצות המוצא שלהם".

עוד בנושא:
בממשלת הולנד כבר לא סמים על תיירים
יוזמה בכנסת: ”להשוות מעמד הסמים הקלים לזה של האלכוהול”
דו”ח עולמי ממליץ: עישון גראס - לא עבירה פלילית
גם קנדה זוממת על מריחואנה חוקית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully