וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה בעזה: התקרחות בגלל מוצרי היגיינה מזוייפים

ניר יהב

26.6.2011 / 16:01

בשל היעדר פיקוח על מוצרי היגיינה ברצועה, מציפים את השוק תכשירים זולים שפוגעים בבריאות הצרכנים, ורבים מהם דיווחו על נשירת שיער. הלקח: "משתדלים לא לקנות סבון מתוצרת הרצועה"

סועאד, צעירה עזתית, הבחינה שבכל פעם שהיא מסתרקת לאחר המקלחת, שיערות רבות מדי נותרות על המסרק. רק כשכמעט ואיבדה את כל שיערה, היא החליטה לגשת לרופא מומחה, שבדק אותה והבהיר לה שמי שאחראי לסבלה הוא השמפו שבו היא משתמשת. סועאד הפסיקה את השימוש בו, והחלה בטיפול ארוך שכלל תזונה בריאה, שימוש בשמפו מיוחד ונטילת תרופות ששיקמו את תאי העור בראשה.

הטראומה שעברה סועאד מוכרת לצעירים וצעירות רבים תושבי רצועת עזה. לא רק בקבוקי שמפו שנמכרו ברצועה גרמו לרבים מהם לאבד את שיער ראשם: עזתים רבים מספרים גם על משחות שיניים מסוימות שנמכרו בעזה ושגרמו להם לדלקות חריפות בחניכיים ובשיניים או על סבונים זולים שפגעו בעור גופם.

עדנאן ברכאת, מומחה לקוסמטיקה ויופי, אישר בשיחה עם אתר החדשות הפלסטיני "פלסטין היום" כי נשים רבות שהשתמשו בסוגים זולים של שמפו וסבון המופצים בעזה "חוו בעיות קשות". מי שאשמים, לטענתו, הם המפעלים לייצור סבון ותכשירים ליופי "שמזייפים סבונים ותכשירים אחרים ומוכרים אותם לציבור במחיר נמוך. זה גורם לבעיות רבות בשיער".

80% התלוננו על נשירה בגלל שמפו זול

חלק מאותם מפעלים ממוקמים בבתים פרטיים מבלי שקיבלו אישורים נדרשים לכך. "לאותם מנהלי 'מפעלים' אין שום ידע ומומחיות בייצור סבון, שמפו ותכשירי יופי", אומרים תושבי עזה. להערכת רבים, ברחבי הרצועה יש בין 30 ל-40 מפעלים ביתיים שמייצרים סבונים מזויפים המסכנים את בריאותם של תושבי עזה.

"כשאני הולך לסופרמרקט או לבית המרחקת וקונה סבון, איני יודע מה הוא מכיל", סיפר לוואלה! חדשות מוחמד, תושב הרצועה. "לעתים אני קונה סבון שכתוב שהוא מיוצר בפתח תקווה ואני סומך על האיכות שלו, אך בבית אני מגלה שהוא מולא מחדש בחומר מזויף שאין לו שום קשר לסבון המקורי. אני משתדל לקנות סבון שאני בטוח שהוא לא תוצרת עזה, אבל קשה לדעת. אין שום ביקורת בעזה. לא על סבונים, לא על מוצרי מזון, על כלום. ומי שנפגע הם האזרחים".

לטענת ברכאת, 80% מתושבי הרצועה התלוננו על נשירת שיער בגלל שימוש בשמפו זול. "השימוש בשמפו מזויף גורם ליובש קשה בעור הראש ובשיער. זה מקשה על סירוק השיער וגורם לנשירתו. אני קורא לציבור שלא לקנות שמפו זול כדי שלא יסבלו מבעיות בעתיד".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully