וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מדהים: כריש מזנק מעל גולש גלים

צלם העיתון "אורלנדו סנטינל" עסק בהכנת סרט על ביצועי אחד הגולשים בחוף ניו סמירנה בפלורידה, כשבעדשתו נלכד הרגע בו כריש מזנק באוויר בתנועת בורג ועובר מעל גולש אחר

כרישים אינם מחזה נדיר לחופי פלורידה, אבל מחזה כמו זה שתועד לפני כמה ימים בחוף ניו סמירנה שמצפון לאורלנדו בכל זאת לא רואים כל יום: צלם תיעד כריש מזנק מתוך המים ומדלג מעל ראשו של גולש גלים שמנסה לתפוס גל.

לתיעוד המדהים אחראי ג'ייקוב לונגסטון, צלם ה"אורלנדו סנטינל", שעסק בהכנת סרטון מביצועיו של אחד הגולשים בחוף. לונגסטון סיפר ל"סנטינל" כי בתחילה כלל לא הבחין ברגע יוצא הדופן, משום שהיה ממוקד בגולש שאותו צילם. בזמן אמת, סיפר, הוא רק שמע מישהו צועק, "אחי, ראית את זה?!", ולא הבין מדוע. רק כשהתיישב לערוך את הסרט, הבין שבעודו מרוכז בגולש שתיעד, מטרים ספורים ממנו זינק כריש מעל גולש אחר - והכל תועד.

מדי שנה יש כמה אירועים המערבים כרישים בחוף ניו סמירנה, ובשנה שעברה אף היה מקרה של כריש שהגיח מתחת לאחת המתרחצות בחוף והניף אותה באוויר - אך למרבה המזל לא תקף אותה. בעבר הרחוק יותר אף היו במקום מקרים של תקיפת מתרחצים - ובעיקר גולשים - בידי כרישים, וחלקם אף הסתיימו בצורה טראגית.

הכריש שתועד במקרה הנוכחי, אורכו כ-1.20 מטר, הוא מסוג כריש קצר גוף, המכונה באנגלית "Spinner" ("מסתובב"), על שום הזינוקים המפותלים שלו באוויר, בתנועת בורג ספירלית - כפי שהוא מדגים היטב בסרטון.

עוד סיפורי כרישים:
בסיני גילו מי אחראי למכת הכרישים: "המוסד"
תיעוד בלב ים: כריש באורך 5 מטרים תוקף סירה
בדרך לעזה: כרישים וחתולי ים נלכדו במחסום
אטרקציה בפארק מים במנילה: צלילה והאכלת כרישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully