וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 5 חודשים: גיפורדס שוחררה מבית החולים

חברת הקונגרס שנורתה בראשה על ידי מתנקש באריזונה עדיין מתקשה בהליכה ובדיבור וזקוקה לטיפול אינטנסיבי, אך הרופאים אומרים כי היא "מראה שיפור עקבי וברור - פיזי וקוגניטיבי"

חמישה חודשים לאחר שנורתה בראשה בידי מתנקש ונפצעה אנושות, שלושה שבועות אחרי שאותו מתנקש הוכרז לא כשיר נפשית לעמוד למשפט, וארבעה ימים אחרי שפורסמו תמונות ראשונות שלה - שוחררה הלילה (חמישי) חברת בית הנבחרים האמריקאי גבריאל גיפורדס מבית החולים השיקומי בעיר יוסטון, בו הייתה מאושפזת עד כה. בהודעה מטעם בית החולים נמסר כי חברת הקונגרס הדמוקטית מאריזונה תמשיך לעבור סדרת טיפולים בבית החולים, אך תוכל להתגורר בביתה.

עוד נאמר בהודעה כי חל שיפור במצבה הפיזי של גיפורדס, וגם ביכולותיה הקוגניטיביות - אם כי היא עדיין חווה קשיים בדיבור ובהליכה, וזקוקה לטיפול אינטנסיבי יומיומי. "היא הראתה שיפור ברור ועקבי מרגע שהגיעה אלינו לפני חמישה חודשים", אמר ד"ר ג'רארד פרנסיסו, מנהל בית החולים. "אנחנו נרגשים מאוד מכל שהגיעה לשלב הבא בשיקום שלה. אין לנו ספק שהיא תמשיך בהתאוששות".

גם בעלה של גיפורדס, האסטרונאוט מארק קלי - שרק בשבוע שעבר נחת חזרה על כדור הארץ לאחר משימה עם המעבורת "אנדוור" - משוכנע שהיא בדרך הנכונה. "כל מי שמכיר את גבי יודע שהיא אוהבת להיות בחוץ", אמר. "חמישה חודשים במרכז שיקומי היו אתגר יוצא דופן עבורה, אך כעת היא תהיה עם משפחתה".

גיפורדס בת ה-41 תעבור כעת להתגורר יחד עם קלי בפרבר של יוסטון, סמוך למרכז נאס"א שבו הוא עובד. תהיה זו למעשה הפעם הראשונה בנישואיהם שהשניים מתגוררים יחד - שכן בגלל עבודתה כפוליטיקאית, נדדה גיפורדס עד היום בין הבירה וושינגטון למחוז הבחירה שלה, טוסון שבמדינת אריזונה - שם גם נורתה.

עוד בפרשת הירי בחברת הקונגרס:
לפני ההתנקשות: איומים על חייה של גיפורדס
היורה מטוסון הואשם ברצח, כתב: "תכננתי מראש"
שרה פיילין הואשמה בהסתה והשיבה: "הכל עלילת דם"
בעקבות המתנקש ג'ארד לאפנר: גולגולת בחצר, שורשים יהודיים
הגיבורה מטוסון: כך חטפתי את המחסנית מהמתנקש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully