וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בחיפה: "ההרוגים חגגו בחתונה ושתו אלכוהול"

קובי מנדל וניר יהב

11.6.2011 / 18:23

שאדי סורי, שאדי ומוראד עורבי ואחמד מופיד עמאר נהרגו הבוקר בהתנגשות רכבם בקיר בית הספר הטכני בחיפה. בן משפחה של שלושה מההרוגים סיפר כי אלו שתו לשוכרה בחתונה לפני התאונה

בכר שינאווי

(צילום: בכר שינאווי,ערן גילווארג, עריכה: אמיר קוטיגרו)

ההרוגים בתאונת הדרכים הבוקר שרכבם התנגש בקיר סמוך לבית הספר הטכני בחיפה הם שאדי סורי בן 26, שאדי עורבי בן 15, מוראד עורבי בן 20 ואחמד מופיד עמאר בן 19, כך הותר לפני זמן קצר (שבת) לפרסום. כל הארבעה הינם תושבי עכו, כאשר שלושת האחרונים הינם בני משפחה אחת. שאדי סורי הינו נהג הרכב. חברם של הארבעה, חאלד גזאלה, ניצל ממעורבות בתאונה לאחר שלא עלה עמם לרכב, כ-20 דקות לפני ההתרחשות. ממגן דוד אדום נמסר, כי הגופות הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר על מנת לעבור זיהוי.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה, כי הרכב נסע בכביש 58, לחיפה מצומת הקריות, ומסיבה שטרם התבררה סטה מנתיבו - והתנגש בקיר בית הספר. צוותי כיבוי אש הוזעקו למקום וחילצו את הארבעה מן הרכב שעלה באש. צוותי מגן דוד אדום קבעו את מותם. מהמשטרה נמסר, כי הרכב בו נסעו הארבעה נמצא בבעלותו של תושב עכו, ככל הנראה קרוב משפחה של הנהג וכן כי נמצאו ברכב בקבוקי בירה. כביש מספר 58 נסגר מיד לאחר התאונה וכעבור מספר שעות נפתח שוב לתנועה לשני הכיוונים.

בן משפחתם של הרוגי התאונה, סנעין עורבי, סיפר כי לדברי חאלד גזאלה שהורד מכלי הרכב, חבריו חגגו בחתונה ושתו אלכוהול לפני צאתם לדרך. אחר כך בילו בחוף הסוסים בעכו וסמוך לשעה 4:20 לפנות בוקר עזבו הצעירים את עכו ונסעו לכיוון חיפה. "הם הורידו את חאלד כשעצרו ליד הבית של אמא שלי ואספו את שאדי בן ה-15. חאלד התחנן לנסוע איתם אבל הם סירבו. בטח שהנהג שתה, חאלד סיפר לי שהם שתו אלכוהול. איך זה שמצלמות העירייה לא קלטו אותם כפי שנהגו. צריך לבדוק כל מי שהוא נהג חדש, אם הוא שותה אלכוהול. אני קורא לכל אבא שיש לו ילדים – אל תיתן להם את המפתחות של המכונית, שמור את המפתחות בכיסים. זה מה שאני יכול לומר לכל מי שהילדים שלו יקרים לו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות כיבוי אש ומגן דוד אדום מפנים את הגופות בזירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן ראש עיריית עכו, עו"ד אדהם ג'מל, אמר כי "התחושות בקרב בני המשפחות וחבריהם של ההרוגים הן קשות מאד. זו טרגדיה, אסון גדול". בשיחה עם וואלה! חדשות אמר ג'מל כי "הם בני משפחה אחת ולכן הטרגדיה כפולה. קשה למצוא מילים. זו גזירת האלוהים. אני מכיר אותם היטב, בחורים צעירים וטובים. כרגע כולם בוכים ועצובים. הגברים נמצאים במסגד, והנשים מתאבלות בבתים. ההלוויות ייערכו מחר ולא היום משום שיבצעו נתיחה שלאחר המוות. הכאב עצום ואין מילים לנחם".

סגן מנהל מרחב חיפה במד"א, מאיר וניש, סיפר לוואלה! חדשות כי מדובר במכונית מסוג BMW. "ישבו בה ארבעה צעירים, ואחרי שהם התנגשו בחומת הבלוקים של בית הספר הטכני, לא נותר לנו ממש מה לעשות. כשהגענו לכאן, הרכב בער כולו. רק כשהכבאים הצליחו להשתלט מעט על השריפה, זיהינו את ארבע הגופות החרוכות שבפנים", סיפר. "המראות היו קשים מאוד, דברים שרואים רק במלחמה, בטנקים שנפגעו מירי".

ארבעה הרוגים בתאונת דרכים בבית הספר הטכני בחיפה. אתר פאנט, פאנט
גופות ההרוגים לאחר שחולצו מן הרכב שעלה באש/פאנט, אתר פאנט

קצין חילוץ משירותי כבאות חיפה, רשף משנה שאול שמעון, שהגיע לזירת התאונה סיפר כי "סמוך לשעה 06:00 בבוקר קיבלנו הודעה על רכב שעולה בלהבות ובו שלושה לכודים. למקום שוגרו שלושה צוותי כיבוי וחילוץ, שזיהו רכב שהתנגש בחומה בעוצמה חזקה מאוד. הרכב פרץ את חומת הבטון, וזה מראה לנו בדיוק באיזה עוצמה מדובר. בתוך הרכב היו לכודים ארבעה בני אדם שפשוט נשרפו חיים. הפעלנו כלים מיוחדים כדי לחלץ את גופותיהם ולאחר שעה הגופות חולצו".

בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר שמעון כי "כשרכב מתנגש בעוצמה כזו בקיר, כל מערכות ההגנה שלו קורסות. מדובר בדלק וניצוץ חשמל מהמצבר ואני סבור שהשילוב הקטלני של שניהם גרם להצתת הרכב שבער באופן מסיבי. בהתחלה פעלנו באמצעות מים וקצף כדי לכבות את הלהבות כי היה מדובר בדליפת דלק ורק לאחר מכן התפננו לפעולות החילוץ. לצערי, 200 מטרים מכאן התרסק לפני חודשיים מטוס קל בתוך בית הספר הטכני וארבעה בני אדם נהרגו. גם אז היו מראות קשים ודומים וגם אז הייתי שם. לצערי אנחנו לא בוחרים את המראות שאנו רואים, אבל מחויבים לטפל בהם בכל המסירות וזה מה שאנחנו עושים".

עדת הראייה היחידה לתאונת הדרכים, עדי שרמן, סטודנטית להנדסה תעשייה וניהול בת 26 מקריית חיים, סיפרה כי "נסעתי בכביש 58 וראיתי מכונית BMW נוסעת במהירות עצומה. הרכב כמעט נכנס בי ואז חתך אותי. הוא המשיך לנסוע ותוך שנייה נעלם מהכביש". שרמן הוסיפה וסיפרה כי "תוך כמה דקות ראיתי את האוטו מעוך בתוך החומה ועולה באש. יצאתי מהאוטו וחייגתי למשטרה. כוחות ההצלה הגיעו ואז ראיתי שיש ארבעה אנשים שנשרפים ברכב והייתי חסרת אונים. אני חושבת רק על הטלפון שההורים שלהם יקבלו הבוקר שהילדים שלהם אינם. זה כל מה שחשבתי כשראיתי, עד עכשיו".

עדכון ראשון - 14:56

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully