וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ראש עיריית טבריה פרץ למחשב המבקר

לאחר 6 שנות חקירה, הוגש כתב אישום נגד ראש עיירית טבריה זוהר עובד, בגין חדירה למחשבו של מבקר העירייה ובלישה אחר קבציו החסויים. עובד הסתייע במנכ"ל חברה לפיתוח ושחזור מידע

כתב אישום נגד ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, הוגש בצהריים (חמישי) לבית המשפט השלום בנצרת. כתב האישום, שהוגש מטעם פרקליטות מחוז צפון באמצעות עו"ד יעל כוכבי, כולל גם סעיפים כנגד אבנר שרון, מנכ"ל חברת מיטסי אינטרנשיונל בע"מ, העוסקת בשחזור מידע ופיתוח תוכנה, שסייע לו בפעולה.

על פי כתב האישום, הנאשמים חברו יחדיו וקשרו קשר לחדור שלא כדין למחשבו של מבקר העירייה, על מנת לבלוש אחר קבצי המחשב שלו. כתב האישום מייחס לנאשמים גם קשירת קשר לביצוע עבירת פשע , חדירה לחומר מחשב ופגיעה בפרטיות.

"בהוראתו של זוהר עובד, הודפסו לשימושו כל המסמכים אשר היו בתיקיות השייכות למבקר העייריה על גבי התקליטור שהועתק . עובד עשה בחלק ממסמכים אלה שימוש לצורך הגשת תביעה משמעתית כנגד המבקר", צוין בכתב האישום.

כמו כן נכתב כי "אבנר שרון ביצע העתקה גורפת, של כל שרת העירייה, ובכללם קבצים שהיו על מחשבו של מבקר העירייה, וכן של שלושה מחשבים נוספים. העתקת קבצים זו נעשתה ללא יידוע אף אחד מעובדי העירייה המשתמשים ברשת המחשבים, לרבות המבקר, וללא הסכמתם מדעת של העובדים או של המבקר . בכך חדרו הנאשמים שלא כדין לחומר המחשב של המבקר ושאר עובדי העירייה, ופגעו במזיד בפרטיותם".

הפרשה החלה בשנת 2005, כאשר עובד נחשד לראשונה כי ניסה להעתיק את השרת הראשי של עיריית טבריה ושלושה מחשבים נוספים בעירייה, בניסיון להבין אילו נושאים בודק מבקר העירייה, בני אליהו, בבדיקה שערך בנוגע להתנהלותו. נגד עובד מתנהל משפט נוסף בגין הגבלת הכנסות ורישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות אותן ביצע לכאורה במהלך הבחירות המקומיות לראשות עיריית טבריה בשנת 2003, בהן ניצח.

עוד בנושא:
ראש עיריית טבריה יואשם בקשירת קשר לביצוע פשע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully