וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "חמאס הגיש תשובתו הסופית בעסקת שליט"

אלעד סלם

4.6.2011 / 14:01

לשכת חמאס בסוריה העבירה לקהיר את תשובת הארגון להצעת ישראל לשחרר אסירים תמורת החייל השבוי. כך טוענים מקורות בעזה. בסוף השבוע אמר השגריר לשעבר בסיוני כי העסקה בשלביה הסופיים

מקורות פלסטינים אישרו כי סגנו של חאלד משעל העביר אתמול למצרים את עמדתו הסופית של חמאס לעסקה לשחרורו של גלעד שליט. כך דיווח היום (שבת) ביטאון חמאס "א-ריסאלה". לפי הדיווח, מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק, נפגש בקהיר עם בכיר הארגון ברצועת עזה, שבא למצרים כדי לדון בעסקה. הדיווח לא מפרט את שם הבכיר, אך ככל הנראה מדובר במפקד הזרוע הצבאית של הארגון - אחמד ג'עברי.

ביום חמישי, דיווח האתר המצרי "אל-מסריון" כי השגריר לשעבר בתל אביב מוחמד בסיוני העריך כי "בתוך שעות ספורות" תפורסם הודעה על חתימת העסקה. לדברי בסיוני, שליט ישוחרר במסגרת חילופי אסירים עם חמאס. העיתון דיווח כי בהודעה מיוחדת שהעביר בסיוני לעורכיו הוא סיפר שבמסגרת העסקה, תשחרר ישראל 1,000 אסירים פלסטינים. על פי הדיווח, השגריר לשעבר בסיוני הוסיף כי "הזמן מתאים ביותר להגעה לעסקה הזו, במיוחד לאחר הסכם הפיוס בין הפלגים הפלסטינים, שישראל הסתמכה על כך שלא יגיע", והבהיר כי הוא מצפה לחתימה על העסקה תוך מספר שעות.

בסיוני אמר כי העסקה תיחתם תוך שעות - וחזר בו

עם זאת, כמה שעות מאוחר יותר - הכחיש בסיוני, בראיון לקול ישראל בערבית, כי העסקה אמורה לצאת לפועל. הוא אמר כי "עדיין קיימות בעיות" המונעות את ביצוע העסקה, ואמר כי מצרים שוקדת על פתירתן. עוד דווח כי בסיוני העריך כי ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, בא ביום רביעי לקהיר כדי לתווך במגעים לגיבוש העסקה – ולא כדי רק לדון עם המצרים בפתיחת הגבול במעבר רפיח. לשכת ראש הממשלה הכחישה את הטענות, ונמסר כי "אין כל פריצת דרך בנושא". גם משפחת שליט מסרה בתגובה לדיווח כי לא הועברה לה כל הודעה רשמית בנוגע לגיבוש עסקה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully