וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלשכת רה"מ מכחישים: "אין התקדמות בעסקת שליט"

אופק עיני, אריאל נוי ופנחס וולף

2.6.2011 / 10:54

לשכת רה"מ הכחישה דיווח של עיתון מצרי לפיו עסקת שליט צפויה להיחתם היום. "המגעים בנושא נמשכים באופן רציף, אך אין כל פריצת דרך בנושא". גם משפחת שליט לא קיבלה הודעה על עסקה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

לשכת ראש הממשלה הכחישה בצהריים (חמישי) דיווח בעיתון מצרי לפיו עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט צפויה להיחתם בתוך מספר שעות. מהלשכה נמסר, כי "המגעים בנושא גלעד שליט נמשכים באופן רציף ואינטנסיבי, אך אין כל פריצת דרך בנושא". גם משפחת שליט מסרה לוואלה! חדשות בתגובה לדיווח כי "לא קיבלנו כל הודעה רשמית בנוגע לעסקה".

העיתון המצרי "אל-מסריון" דיווח הבוקר כי שגריר מצרים בישראל לשעבר מוחמד בסיוני, אמר כי "בתוך שעות ספורות תצא הודעה על חתימה על עסקה לשחרור גלעד שליט במסגרת עסקת חילופי אסירים של ישראל עם חמאס".

על פי הדיווח, בהודעה מיוחדת שהעביר בסיוני לעיתון, הוא סיפר כי במסגרת העסקה, תשחרר ישראל 1,000 אסירים פלסטינים מבתי הכלא בישראל. בסיוני הוסיף, כי "הזמן הפך מתאים ביותר להגעה לעסקה הזו, במיוחד לאחר הפיוס הפנים פלסטיני אשר ישראל הסתמכה על כך שלא יגיע", והבהיר כי הוא מצפה לחתימה על העסקה תוך מספר שעות.

המילואימניקים במחאה על גלעד שליט מול ישיבת הממשלה ,אפריל 2011. עומר מירון
משפחת שליט לא קיבלה דיווח על עסקה/עומר מירון

עוד דווח, כי בסיוני ציין כי להערכתו, ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, הגיע אתמול לקהיר על מנת לשאת ולתת עם האחראים במצרים אודות התיווך בנוגע לעסקה, והעביר את הסכמת ישראל לשחרור כלל האסירים אשר חמאס ביקש לשחררם. גלעד הגיע אמש לקהיר על מנת לדון עם הגורמים המצריים הנוגעים בדבר בפתיחת מעבר רפיח באופן קבוע למעבר פלסטינים.

אתמול דיווחו כלי תקשורת במצרים כי ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, הגיע לביקור קצר בקהיר במהלכו הוא צפוי להיפגש עם בכירים מצרים ולדון בשורה של נושאים, ביניהם קידום המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט.

דיווחים על עסקה אפשרית נמסרו גם מהצד הפלסטיני. לפני כשלושה שבועות עזב מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, את קהיר בחזרה לרצועת עזה לאחר שדן שם עם בכירי המודיעין המצרי ועם הנהגת חמאס במשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרורו של שליט. על פי דיווחים, ג'עברי דן בקהיר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ביסודות שעליהם יתבסס המשא ומתן לגיבוש עסקה "ובקווים האדומים שחמאס לא יסכים בשום אופן לחצות".

גלעד שליט נמצא 1,803 ימים בשבי חמאס.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully