וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: החשודים ברצח באיתמר תכננו פיגוע נוסף

26.5.2011 / 15:53

שני הפלסטינים החשודים ברצח חמשת בני משפחת פוגל באיתמר לפני כחודשיים, חשודים שתכננו לבצע פיגוע נוסף באיתמר או באלון מורה. השניים מכחישים את ביצוע הפיגוע

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי ויהושע בריינר, עריכה: טל רזניק)

שני הפלסטינים החשודים ברצח חמשת בני משפחת פוגל בהתנחלות איתמר במרץ האחרון, תכננו לבצע פיגוע נוסף – כך טוענים בשב"כ ובצה"ל. השניים, חכים עוואד, תלמיד תיכון בן 17, ושותפו, אמג'ד עוואד, סטודנט בן 18 – שניהם תושבי הכפר עוורתא, הגיעו היום (חמישי) להארכת מעצרם בבית הדין הצבאי בשומרון, כאשר התביעה הצבאית דורשת להאריך את מעצרם ב-15 ימים שבסיומם יוגש נגדם כתב אישום. השניים חשודים בגרימת חמישה מקרי מוות בכוונה (העבירה המקבילה לרצח בשטחי יהודה ושומרון, י"ב), גניבת אמצעי לחימה, התפרצות וקשירת קשר לביצוע פשע.

תחת אבטחה כבדה של לוחמי יחידת נחשון נכנסו היום שני החשודים לאולם, מגולחים ומסופרים. אמג'ד עוואד, לו מיוחסים מרבית אירועי הרצח של בני משפחת פוגל, נכנס ראשון לאולם הדיונים, כשהוא מחייך וקורץ להוריו שהגיעו למקום. במהלך הדיון סירבו השניים לדבר, אך הם ממשיכים להכחיש את החשדות המיוחסים להם.

בתביעה הצבאית בוחנים אפשרות לדרוש לגזור על השניים עונש מוות, אולם הדבר עדיין לא הגיע לכדי מימוש. "בשלב הזה מטבע הדברים אנו עוד נמצאים בשלב המעצר ועם הגשת כתב האישום, נגבש עמדה בעניין העונש", אמר לוואלה! חדשות התובע הצבאי רב-סרן אלון רווה. "אנו מייחסים לשניים עבירות חמורות מאוד, בביצוע אחד המעשים המחרידים ביותר שנראו בארץ בשנים האחרונות".

לדברי התביעה הצבאית, אמג'ד וחכים הצטיידו בסכינים, חדרו לבית המשפחה, הרגו ארבעה בני משפחה בדקירות וירו באם המשפחה רותי פוגל. עוד טענה התביעה, כי אתמול התקבלה חוות הדעת של המעבדה הביולוגית בנושא דגימות ה-DNA שנאספו בזירת הרצח: "השניים הודו בביצוע המעשים והפלילו אחד את השני. כמו כן, נמצאו טביעות אצבע ודגימות DNA של השניים בבית המשפחה. השניים אף שיחזרו באופן מפורט את כל השתלשלות הפיגוע, החל מתכנונו וכלה בהמשכו בהריגת חמשת בני המשפחה ובהעלמת הראיות".

התביעה אף מייחסת לשניים קשירת קשר לביצוע פיגוע נוסף. לדברי התביעה, מחקירתם של השניים עולה כי לאחר הפיגוע באיתמר, הם תכננו לבצע פיגוע דומה נוסף באיתמר או בהתנחלות אלון מורה הסמוכה. סניגורם של השניים, עורך הדין ריאד ערתא, אמר כי הם מכחישים שביצעו את הפיגוע: "עד כה לא קיבלנו את חומר הראיות ועל כן איננו יודעים אם נכונים הם דברי התביעה לפיהם השניים ביצעו את הפיגוע המיוחס להם".

הרצח שזעזע את המדינה

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, מסר בתגובה כי "יראה העולם ועם ישראל את הגידולים המפלצתיים, תוצרי מערכת החינוך האנטישמית של הרשות הפלסטינית, אותה רשות טרור שאנו במו ידינו ובטפשותנו המלכנו על ערביי יהודה ושומרון. מפלצות אלו הן תוצרת החינוך מבית מדרשו של אבו מאזן וכנופיית הרוצחים שלו. יראה עם ישראל לאילו מפלצות מתועבות רוצים לתת חלקים מתוכנו ולייסד להן מדינה".

חמשת בני משפחת פוגל נרצחו בליל שבת ה-12 במרץ. האב, אודי פוגל, וילדיו - יואב בן ה-11, אלעד בן הארבע והדס בת השלושה חודשים נרצחו בדקירות סכין ואילו אם המשפחה, רותי פוגל נורתה למוות על ידי המחבלים. תמר, בתם בת ה-12 של בני הזוג פוגל ששהתה מחוץ לבית בעת האירוע, גילתה את גופותיהם של בני המשפחה וברחה עם האחים שנותרו בחיים, ישי ורועי, לבית השכנה עד להגעת כוחות ההצלה למקום.

אבי המשפחה, הרב אהוד (אודי) פוגל, בן 36, שימש כרב בישיבה הגבוהה שביישוב, ואשתו רות, בת 35, הייתה אף היא אשת חינוך, אולם באחרונה הייתה בחופשת לידה. משפחת פוגל פונתה במהלך ההתנתקות מההתנחלות נצרים ועברה תחילה להתגורר באריאל. לפני כשנה וחצי עברה המשפחה לאיתמר ונקלטה במהירות ביישוב.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully