וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ליועציו: "נתניהו לא מוכן לעשות ויתורים"

פחות מיממה לאחר נאום נשיא ארה"ב על המזרח התיכון מדווח ה"ניו יורק טיימס" כי אובמה לא מאמין שראש ממשלת ישראל נכון לערוך ויתורים למען הסכם שלום עם הפלסטינים

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר לעוזריו הקרובים כי הוא לא סבור שראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו יהיה נכון לעשות ויתורים הנחוצים להשקפתו בכדי להגיע להסדר שלום כולל עם הפלסטינים, כך דווח הבוקר (שישי) ב"ניו יורק טיימס". נתניהו עושה כעת את דרכו לוושינגטון שם ייוועד עם אובמה שאמש התווה את חזונו לגבי הסכם השלום בין ישראל והפלסטינים.

נתניהו, שיחד עם יועציו האזין לנאום בטרם המראתו לארצות הברית, התלונן כי "מתווה אובמה" דוחק את ישראל לפינה שכן הסכם על בסיס גבולות 67' עם חילופי שטחים מוסכמים יחשוף את ישראל לסכנה ביטחונית.

עוד דווח בעיתון האמריקאי החשוב כי מספר שעות לפני נאום אובמה אתמול, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, והביע את מורת רוחו נוכח כוונתו של אובמה להצהיר כי הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'. עוד דווח, כי מקורביו של נתניהו טוענים כי הוא מעוניין שארה"ב תגונן על ישראל מפני ההצבעה באו"ם על ההכרה במדינה פלסטינית בחודש ספטמבר הקרוב.

מלשכת נתניהו נמסר אמש לאחר הצהרה של אובמה כי "הפלסטינים, ולא רק ארצות הברית, חייבים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, וכל הסכם שלום עימם חייב לכלול קץ לכל תביעה מישראל. ראש הממשלה יבהיר שעל מנת להגן על ישראל, צה"ל חייב להיות פרוש לאורך נהר הירדן. ראש הממשלה יביע את אכזבתו מהחלטת הרשות הפלסטינית לאמץ את חמאס, ארגון טרור המחויב להשמדת ישראל, ומהתבטאויותיו האחרונות של מחמוד עבאס שמסלפות את ההיסטוריה ומבהירות שעבאס חותר למדינה פלסטינית במטרה להמשיך את הסכסוך עם ישראל, במקום לסיימו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully