וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפשע לאקדמיה: רוני הררי הרצה על בוררות וגבייה

איילה חננאל

18.5.2011 / 7:00

במכללת שערי משפט הופיע מרצה לא רגיל: עבריין העבר רוני הררי, תלמידו של יעקב אלפרון. הררי הרצה על בוררות וגביית חובות. מנהל התוכנית: "רוצים לחשוף את התלמידים לסכסוכים בחברה"

העבריין לשעבר רוני הררי, הוזמן על ידי מכללת שערי משפט להרצות במסגרת סדנה לפתרון סכסוכים בדרכים אלטרנטיביות. הרצאה זו ניתנה, לטענת המכללה, מתוך השקפת עולם כי על הסטודנטים העתידים להיות עורכי דין להכיר גם צדדים אחרים הפועלים בתחום פתרון סכסוכים אזרחיים, ביניהם מי שמוגדרים על ידי המשטרה כראשי ארגוני פשיעה. בשנה שעברה למשל, הרצה במכללה עלי אלג'רושי, האיש החזק בחמולת ג'ואריש מרמלה, ודימה עצמו ל"רב השכונה הפותר סכסוכים בין אנשים". עו"ד יניב שוורצמן שמנהל את הסדנה בסיועו של עו"ד קובי שינדורף, הסביר את ההחלטה לזמן את בכירי עולם הפשע להרצות בפני הסטודנטים ואמר כי "אנו מעוניינים לחשוף בפני הסטודנטים את הסכסוכים הקיימים בחברה הישראלית, ואת מגוון הפתרונות לפתור סכסוכים שלא בדרכי אלימות ובמסגרת בתי משפט".

אל ההרצאה שהעניק הררי אתמול (שלישי), הגיע בליווי חמישה מאבטחים וברכב מסוג פורשה. הררי דיבר על בוררויות אזרחיות שהוא עורך בין היתר בנושאים של חלוקת מניות ותביעות נזיקין וסיפר כי "אנשים פונים אליי כדי לגמור במספר שבועות הליכים שבבית המשפט היו נמשכים שנים ועולים להם כפול כסף. כאשר שולחים אדם להליך בוררות אצל שופט בדימוס, לשופטים יש אינטרס לגרור את הדיונים כי הם מרוויחים מזה כסף. אם אני יכול ב-12 ישיבות, משמונה בבוקר עד אחת עשרה בלילה, לעבור על כל מסמך ומסמך בסיוע עו"ד ורואי חשבון ותוך מספר שבועות לגמור הליך, אז גם שופט יכול".

הררי הסביר כי את הידע לנהל בוררויות בתחומים שונים רכש "מהישיבות הרבות עם יעקב אלפרון, מורי ורבי, שנשמתו תהיה צרורה בגן עדן. חוץ מזה לאורך החיים צברתי ידע בתחומים רבים, נדל"ן, יהלומים ועוד. את הפערים אני משלים עם מומחים". הררי סיפר עוד כי "פונים אליי לבוררויות בעיקר בתיקים גדולים אבל גם בסכסוכים קטנים של אלפי שקלים, כמו תאונות דרכים ובעבר אף פנה אליי ראש עיר שהיה מאוים על רקע מסע בחירות ושהושלכו על ביתו רימונים".

"מעליי יש רק את אלוהים"

כאשר נשאל הררי אם אנשים לא מפחדים לפנות אליו בשל עברו, טען הררי כי "אנשים הם לא טיפשים עד כדי כך. הם פונים אליי כי המדינה לא עוזרת להם. אני לא לוקח פרוטקשן, אלא לוקח מזה שלקח את הפרוטקשן". לגבי התפקיד שמשחק שמו ביכולתו לנהל סכסוכים ולגבות חובות, אמר הררי כי "אני הפסקתי עם הפשע ובעיניי, כל עוד לא מדובר בדרכי אלימות והכל במסגרת החוק, מותר לי להשתמש בשם שלי וזה חלק מהסיבה שאנשים פונים אליי, בדיוק כמו שמשרד עו"ד משתמש במוניטין שלו".

הררי תיאר את המשרד בו נערכות הבוררויות כ"מפואר, עם שולחן סנוקר ואווירה נעימה", וציין כי הבוררות נערכת ללא פרוטוקולים ועל סמך "כבודה של מילה, השכל הישר והאמת". הררי הוסיף כי במקרים מסוימים הוא משתמש במכונת פוליגרף: "כאשר מדובר במקרה של מילה נגד מילה". הררי הדגיש כי כדי לערוך אצלו בוררות "פונים אליי ישירות וחייב שיהיה הסכמה של שני הצדדים, אחרת אני לא מסכים", והוסיף כי "אני גמיש בתשלומים ומתחשב במצבו הכלכלי של האדם. היו מקרים שפסקתי שאדם חייב כסף אך עקב מצבו הכספי לא יצטרך לשלם, כמו במקרה של אלמנה עם ארבעה ילדים שהייתה חייבת כסף לאיש עסקים אמיד".

לעומת זאת, לגבי שכר הטרחה, הררי התלוצץ כי "אינני מוותר", וציין כי בכל מקרה הוא גובה שכר טרחה שונה, שבחלק מהמקרים מסתכם בחמישים אחוז מהחוב הנידון. בכל הנוגע לגביית כספים, הררי ציין כי במקרה הזה, "פונים אליי אנשים מרוסקים, אחריי שהוצאה לפועל גררה אותם כבר שנים ומולם עומד אדם שחייב כספים ולא משלם, בזמן שהוא נוהג בג'יפ וגר בוילה". באשר לאופן בו הררי גובה את הכספים מהחייבים, ומה הוא עושה במקרה שמישהו מסרב לשלם, אמר הררי כי "אף פעם לא קרה שמישהו סירב. לי לא מסרבים, כי מעליי יש רק את אלוהים".

לפניות לכתב: plilimm@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully