וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: הרפורמה במערכת החינוך העל-יסודית בסכנה

12.5.2011 / 14:31

שר החינוך נפגש עם נציגי ארגון המורים העל-יסודיים, ושיבח את מאמצי האוצר לגיבוש הרפורמה להעלאת שכרם. עם זאת, הוא הביע ספק בקשר לסיכויי חתימת ההסכם, בשל התנהלות ארגון המורים

שר החינוך גדעון סער התייחס הבוקר (חמישי) בפעם הראשונה לסיכויים להצלחת הרפורמה במערכת החינוך העל-יסודית, והביע ספקות בקשר ליישומה. ההסכם גובש לפני כארבעה חודשים בין ארגון המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר, אך טרם נחתם סופית. במסגרת התכנית, המכונה "עוז לתמורה", נקבע כי המורים יעברו מ-24 ל-40 שעות עבודה שבועיות, ובתמורה ישודרג שכרם עד לרמה של 45%.

במפגש בין ראשי השלטון המקומי לבכירי משרד החינוך בתל אביב, אמר השר לראשי הערים כי "זו הישורת האחרונה של השיחות מול משרד האוצר וארגון המורים העל-יסודיים", אך ציין כי עד כה נמנע מלהתייחס למשא ומתן בין הצדדים, "מכיוון שחשב שהדבר יפגע בהתקדמותו".

סער הגן על משרד האוצר מפני הביקורת שהוטחה בו מצד ארגון המורים, שנציגיו טוענים כי הפר את הסיכומים שהושגו לקראת יישום הרפורמה, וטענו כי האוצר מבקש לבצע פיחות בשדרוג שכר המורים הוותיקים מרמה של 5% בשנה ל-1%.

ארגון המורים: משרד האוצר מנצל אותנו בציניות

"מצאתי באוצר דווקא נכונות חסרת תקדים להעלות את שכר המורים עד לרמה של 50%", אמר סער לנציגי המורים. לדבריו, "האוצר תומך תקציבית בכל סעיפי הבינוי המתחייבים כתוצאה מהגדלת שעות ההוראה בתוך בתי הספר".

עם זאת, בסיכום דבריו, ציין שר החינוך לחיוב את מאמצי משרדי הממשלה להשגת ההסכם, אך נמנע מלהתייחס להתנהלות ארגון המורים בתהליך גיבוש הרפורמה. "אנחנו", אמר השר, "עושים כל מאמץ להתקדם, אך אני כלל לא בטוח שנגיע לכדי חתימה על ההסכם".

ארגון המורים העל יסודיים מסר בתגובה כי "יזמנו רפורמה המשנה סדרי עולם, לטובת מערכת החינוך, על מוריה ותלמידיה. נאבקנו עשר שנים כדי ליישמה, והצלחנו לשכנע את המורים, המעסיקים ומשרד החינוך בנחיצותה".

עוד נמסר מהארגון כי "נראה שרצוננו והמוכנות שלנו לשפר את מערכת החינוך מנוצל בציניות על ידי משרד האוצר, על מנת להביא לכך שהמורים יממנו בעצמם את הרפורמה על ידי ויתור על הקידום בוותק. ייתכן שלו נהגנו בשיטת 'סלאח שבתי', שכדי לקבל שיכון צעק 'לא רוצים שיכון', האוצר היה מממן את הרפורמה, במקום לנסות לממנה על חשבון שכר המורים הנמוך ממילא. אנו מצפים משר החינוך, שמעוניין בהצלחת מערכת החינוך לא פחות מאיתנו, ומראשי השלטון המקומי, להשפיע על משרד האוצר, לראות בחינוך השקעה ולא הוצאה - ולפתור את הסוגיה בימים אלה". משרד האוצר ביקש שלא להגיב לדברים.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully