וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: הציונים

8.5.2011 / 22:58

סופו 5, פארגו 6, אידסון 8, אליהו 7, בלאט 8. אודי הירש מחלק ציונים לשחקני מכבי ת"א על חלקם בפיינל פור, ומקנח בציון עונתי

סופוקליס שחורציאניטיס

הערב: בילה 14 דקות בלבד על הפרקט עקב בעיית עבירות, שחלקן נבעו מפזיזות ותסכול. כשהיה על המגרש סבל מהשמירות הכפולות והפיזיות של היוונים, אחרי הלונה פארק בחצי הגמר מול טומיץ' השרוכי. הניטרול שלו היה המפתח ההגנתי לניצחון של פנאתינייקוס, שעצרה את מכבי על 4 מ-21 מ-2 נקודות במחצית הראשונה. ציון: 5.

העונה: למרות אקורד הסיום המאכזב, האיש שכל מאמניו התייאשו ממנו נהפך במכבי לאחד הסנטרים הטובים באירופה ולאיש הראשון שמופיע בדו"ח הסקאוטינג של היריבות. גם כשלא קלע, תשומת הלב ההגנתית שהוא מושך הופכת את החיים של הגארדים לקלים הרבה יותר. המהירות המפתיעה איפשרה לו להשתלב במשחק המהיר של מכבי וחיפתה על הבעיות בהגנה ועל מצבי הרוח. ציון: 9.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. רויטרס
הפך לאחד הסנטרים הטובים באירופה. שחורציאניטיס/רויטרס

ג'רמי פארגו

הערב: העומס הבלתי סביר שהופעל על פארגו הוכיח עד כמה הנוכחות של דורון פרקינס היתה חיונית. הגארד של מכבי זכה לדקת מנוחה אחת בלבד, והתקשה מאוד לייצר נקודות מול ההגנה המסודרת והפיזית של פנאתינייקוס. הצליח להשתחרר רק לקראת הסיום, כשמכבי עברה להרכב נמוך ולחצה על כל המגרש. תשעת האסיסטים הבהירו שהוא חשוב למכבי לא פחות מאשר דיאמנטידיס לפנאתינייקוס, ששת האיבודים הראו שהוא נפל מהרגליים. ציון: 6.

העונה: למרות רגעים של חוסר יציבות, ההתקדמות של פארגו העונה היתה פנומנלית. האיש שהוחתם ברגע האחרון במקום מיקאיל טורנס נהפך לגארד ההתקפי החשוב בקבוצה. בנוסף לאתלטיות העצומה, שיפר במהלך העונה באופן משמעותי את קבלת ההחלטות ויחד עם פרקינס, היה המפתח להגנת הלחץ. הארכת חוזהו היא המפתח להמשכיות. ציון: 9.

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הארכת חוזהו היא המפתח להמשכיות. פארגו/קובי אליהו

צ'אק אידסון

הערב: המחצית הראשונה היתה המשך ישיר למשחק עם ריאל, כשהחדות, הביטחון והקליעה של אידסון החזיקו את מכבי במשחק. במחצית השניה היה דומיננטי הרבה פחות, ולאורך כל הערב התקשה, כמו כל מכבי, לחדור לטבעת באפקטיביות. למרות זאת, הוא מסכם פיינל פור פנטסטי. ציון: 8.

העונה: אידסון, שנחת במכבי על תקן קלעי, התגלה תחת דייויד בלאט דווקא כספציאליסט הגנתי עם ידיים זריזות, שהיה אחד המפתחות להגנת הלחץ של מכבי. בצד השני של המגרש המשיך אידסון לגלות חוסר אסרטיביות מסוים, סבל מקליעה לא יציבה מחוץ לקשת ולעיתים ברח מהכדור. למרות זאת, יתרונותיו עולים באופן משמעותי על חסרונותיו. ציון: 7.

צ'אק אידסון שחקן מכבי תל אביב בכדורסל מאוכזב אחרי ההפסד בגמר הפיינל פור. רויטרס
האיש של הצהובים בפיינל פור. אידסון/רויטרס

ליאור אליהו

הערב: דייויד בלאט הודה שטעה כשלא רצה ליאור אליהו בקבוצה, אבל בפיינל פור התברר סופית שהוא מעדיף את דייויד בלו על פניו בעמדה מספר ארבע. בשני המשחקים הוחלף אחרי שלוש דקות עקב רכות הגנתית וכיוון שהוא לא מהווה איום התקפי מבחוץ. כמו במשחק מול לובליאנה, בלאט החזיר אותו רק כדי לעבור להרכב נמוך ולוחץ ברבע האחרון, ואז החזירו הזריזות ויכולת הסיום של אליהו את מכבי למשחק כמעט לבד. ציון: 7.

העונה: אליהו יחגוג השנה 26, וככל הנראה הוא כבר לא יהפוך לקלעי חוץ גדול או לשומר מצטיין. למרות זאת, האתלטיות, ההתמצאות היחודית באזור הטבעת והקליעות המוזרות שנופלות באחוז גבוה עזרו לו להשתלב מצוין בסגנון המהיר של בלאט ולהיות שחקן ההתקפה הדומיננטי בקבוצה בטופ 16. עם זאת, התחושה היתה שברגעי האמת המאמן מאמין יותר בקליעה ובהגנה של בלו. ציון: 7.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא היה שם ברגעי האמת. אליהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיוויד בלו

הערב: 37 הדקות של בלו הן עדות למהפך שעבר מי שנחשב פעם לקלעי מפונק ועצלן. הצרחות של אוברדוביץ' על שחקניו אחרי שתי השלשות שלו במחצית הראשונה הבהירו עד כמה ביבשת מכבדים את יכולותיו. למרות השיפור, עדיין הרבה פחות אפקטיבי כשהוא מוריד את הכדור לרצפה ומכדרר. השאיר כל טיפת זיעה שיש לו בהגנה מול הגבוהים האימתניים של פנאתינייקוס. ציון: 8.

העונה: גם כשלא קלע, הנוכחות של בלו תמיד איפשרה לבלאט לרווח את המשחק ולפתוח את הרחבה לשחורציאניטיס ולפארגו. על היתרונות ההגנתיים על אליהו כבר דיברנו. ההתפוצצות שלו בשלושת המשחקים האחרונים מול קאחה לבורל היתה אחת המפתחות בדרך לפיינל פור. ציון: 7.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעם מפונק ועצלן, היום כולם מכבדים אותו באירופה. בלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיא פניני

הערב: כרגיל, עשה את המקסימום. אחרי שקלע שתי שלשות בפתיחה נראה היה שהוא הפך לאחד הסמול פורוורדים הטובים באירופה, אבל מהרגע ששחקני פנאתינייקוס התאימו עצמם נאלץ להוריד את הכדור לרצפה וחשף את מגבלותיו. למרות זאת, ההתעלות שלו היא הסיבה העיקרית לכך שמכבי כמעט שכחה את דורון פרקינס (ולא בצדק: איתו, סיכוייה לנצח היו מוחשיים הרבה יותר). ציון: 8.

העונה: הגנה. שלשות. מלחמה. הקרבה. מכביזם. יורש ראוי לדרק שארפ במשבצת הנשמה. ציון: 9.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יורש לדרק שארפ. פניני/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריצ'רד הנדריקס

הערב: נבלע ביער הגבוהים של פנאתינייקוס ולא השפיע על המשחק. בלאט מיהר לוותר עליו. ציון: 5.

העונה: אחרי פתיחה חלשה, התעורר דווקא אחרי שמילאן מצ'באן הצטרף לקבוצה. הרגליים הרעננות שלו איפשרו לבלאט לשמור באגרסיביות יתרה ולבצע חילופים אוטומטיים בדקות ששחורציאניטיס על הספסל. מכבי נלחמת כדי להשאיר את מספר הזרים בליגה על כנו בין השאר כי היא מבינה עד כמה חשובים לה שחקנים אפורים ויעילים מסוגו. ציון: 6.

שחקן מכבי תל אביב ריצ'ארד הנדריקס מאוכזב. רויטרס
שחקנים אפורים כמוהו הם חלק משמעותי בקבוצה. הנדריקס/רויטרס

מילאן מצ'באן

הערב: לאור בעיית העבירות של שחורציאניטיס, סיפק מסה והועדף על פני הנדריקס כמחליף העיקרי לגבוהים. ציון: 6.

העונה: זקוק להכנה מסודרת בעונה כדי לנצל את יכולת המסירה והאינטליגנציה היתרה. ציון: 5.

שחקן מכבי תל אביב מילאן מצ'באן. ברני ארדוב
יש עוד מקום לשיפור. מצ'באן/ברני ארדוב

טל בורשטיין

הערב: הראה ניצוצות כשכמעט סיים חדירה בדאנק מהדהד, אבל בסופו של דבר סיים עוד ערב ללא נקודות – כפי שקרה לו בכל המשחקים מאז המפגש בלובליאנה בסיבוב הראשון של הטופ 16. לא ניצל את היעדרו של פרקינס כדי לחזור ולתפוס תפקיד משמעותי ברוטציה. ציון: 5.

העונה: מעבר לכך שסגנון המשחק של מכבי, שמתבסס על לחץ וריצה, פחות מתאים לו, אי אפשר להימלט מהתובנה שאחרי הפציעות בורשטיין כבר לא שייך לרמות האלו. הקליעה מבחוץ לא נכנסת, הרגליים לא זזות מספיק מהר בהגנה ופניני הועדף על פניו אפילו בעמדת הגארד. ציון: 5.

שחקן מכבי תל אביב טל בורשטיין מול שחקן הפועל חולון קאסיב פאוול. ברני ארדוב
כבר לא שייך לרמות הללו. בורשטיין/ברני ארדוב

דיוויד בלאט

הערב: ניסה לעצור את הפיק אנד רול הקטלני של פנאתינייקוס בעיקר באמצעות הגנות אזוריות ומעורבות, וברבע השני נראה היה שהוא מצליח. אחרי שהשלשות של ניקולאס וסאטו החלו להיכנס והיוונים ברחו, הגיב ברבע האחרון בהרכב נמוך וכמעט חזר למשחק. לאור התרומה האפסית של שחורציאניטיס והיעדרותו של פרקינס, עשה כמיטב יכולתו מול מוח הכדורסל הטוב באירופה. ציון: 8.

העונה: תשכחו מהגביע עם רוסיה, שהושג בשבועות ספורים של עבודה ותוך ניצול דינמיקה ייחודית של טורניר, שאינה דומה לעונה שלמה. בלאט עשה העונה את עבודת האימון הטובה בקריירה שלו, כשנפטר מהדוגמטיות שאיפיינה אותו בעבר והפגין גמישות מרשימה. ליסודיות ולהכנה המושלמת הוסיף ניהול משחק מצוין, התאמה מושלמת של שיטה (שמירת לחץ) לחומר השחקנים ובעיקר כדורסל התקפי חכם, מהיר ומשוחרר. מחוץ למגרש, הוא היה פתוח וכן הרבה יותר מאשר בקדנציה הראשונה. ציון: 9.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העונה הטובה בקריירה שלו. בלאט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully