וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים: נשבש טקסי הזיכרון בערי הנספים בכרמל

בעקבות הודעת ארגון יד לבנים לפיה שלושת הכבאים שנספו בשריפה בכרמל לא יוכרו כחללי מערכות ישראל, הודיע יו"ר ארגון הכבאים כי ישבש את טקסי הזיכרון בערים בהן התגוררו הכבאים

יו"ר ארגון הכבאים המקצועיים בישראל, טפסר משנה יואב גדסי, הגיב היום (חמישי) בזעם להודעת ארגון יד לבנים לפיה שלושת הכבאים שנספו בשריפה בכרמל לא יוכרו כחללי מערכות ישראל. גדסי הודיע כי אם הכבאים לא יוכרו כחללי מערכות ישראל, טקסי הזיכרון במגדל העמק ובעפולה, מקום מגוריהם של הכבאים שנספו, לא יתקיימו.

"לוחמי האש אשר חירפו נפשם בניסיון להציל מהתופת את צוערי השב"ס אינם סוג ב'", אמר גדסי. "הודעת ארגון יד לבנים הינה בגדר עלבון עמוק וקשה למשפחות הכבאים ולכלל הכבאים במדינת ישראל, במידה שלא תתקבל החלטה אחרת בהקדם נאלץ לשבש את טקסי הזיכרון ולמנוע את קיומם", מסר גדסי.

המשפחות זכאיות לתגמולים

בעיתון "מעריב" נחשף הבוקר כי שלושת הכבאים – אורי סמנדייב, דני חייט והנער המתנדב אלעד ריבן לא יוכרו על ידי ארגון יד לבנים כ"חללי מערכות ישראל" ולכן שמם לא יוקרא בטקס יום הזיכרון ולא יונצח באף אנדרטה. אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים הארצי הסביר כי הדבר נובע מ"חוק בתי קברות הצבאיים" בו לא נכללים מכבי האש ולכן חייט, ריבן וסמנדייב לא יוכרו על ידי הארגון ככאלו. עם זאת, חשוב לציין כי משפחות שלושת הנספים זכאיות לתגמולים.

בן שם אמר כי כאב שכול, לבו עם משפחות הנספים. "אני מבין את כאבם אבל קיים 'חוק בתי קברות צבאיים' שאומר שמי שלא נקבר בחלקה צבאית לא יוכר על ידי ארגון יד לבנים כחלל מערכות ישראל. לפני כחצי שנה קיבלה המועצה הציבורית להנצחה החלטה לפיה כל מי שנקבר עד היום בחלקה צבאית, לרבות מהשב"כ, מהמוסד ומצה"ל ושירות בתי הסוהר הוכרו לצורך הנצחה. עם זאת, מהיום ואילך משרד הביטחון פועל על פי החוק ולא מאפשר למי שלא נקבר בחלקה צבאית להיות מוכר על ידי הארגון. הכבאים לא נקברו בחלקה צבאית ומכאן שאין בסמכותנו לקבוע כי הם חללי מערכות ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully