וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דם על מיטת בן לאדן: תמונות ראשונות מהמתחם

רשת ABC פרסמה סרטון קצר שהודלף, בו נראה ההרס בחדר שבו הרגו חיילי קומדו אמריקאיים מנהיג אל קאעדה, בעיר אבוטאבד שבפקיסטן. קלינטון: "החיסול אינו מהווה את סיום המלחמה בטרור"

כאן חוסל אוסמה בן לאדן: סרטון קצר ובו צילומים ראשונים מתוך המתחם המבוצר בעיר אבוטאבד שבפקיסטן, בו נהרג מנהיג ארגון הטרור אל-קאעדה בקרב עם חיילי קומנדו אמריקאיים, פורסם היום (שני) על ידי רשת ABC האמריקאית. לא צוין מהיכן התקבל הסרטון, אולם ניתן להעריך שהודלף על ידי גורמים בצבא פקיסטן, שמקיף את המתחם מאז החיסול ומונע כניסת עיתנאים אליו.

מתחם באזור העיר אבוטאבד, פקיסטן, בו חוסל אוסמה בן לאדן, 2 במאי 2011. רויטרס
כך נראה המתחם מבחוץ הבוקר, אחרי הקרב/רויטרס

בסרטון, שאורכו דקה ושתי שניות, נראים שניים מהחדרים בתוך המתחם, הנראים כחדרי מגורים. אנדרלמוסיה שוררת בהם, כנראה בעקבות הקרב העקוב מדם. כתמי דם רבים נראים על השטיחים והמיטות, וסביבם מוטלים רהיטים, חפצים ומסמכים שונים. ברקע, נשמעים קולות שיחה, ככל הנראה בשפת האורדו המקומית, וגם כלבים נובחים ועזים פועות.

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה כי חיסולו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, היה תוצאה של עבודה קשה, ארוכה ומאומצת וכמו כן של שיתוף פעולה נרחב עם גורמי המודיעין הפקיסטני, להם היא הודתה על הסיוע הרב במבצע. קלינטון הדגישה כי מותו של בן לאדן אינו מהווה את סיום המלחמה בטרור וכי ארצות הברית תמשיך להילחם בכל מי שמאיים עליה.

לצד ברכותיה של קלינטון, ישנם גורמים הממשיכים להזהיר מפני ההשלכות הצפויות של החיסול. ראש סוכנות הביון המרכזית CIA, ליאון פנטה, הזהיר בצהריים כי אל-קאעדה ינסה "קרוב לוודאי" לנקום את הריגתו. "אף שבן לאדן מת, ארגון אל-קאעדה לא מת", אמר פנטה, שצפוי להתמנות במהלך החודשים הקרובים לשר ההגנה, במקום רוברט גייטס. "הטרוריסטים קרוב לוודאי ינסו לנקום את מותו, ואנחנו חייבים לעמוד על המשמר ולהיות החלטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully