וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח הנרצח באיתמר ינאם לצד פלסטינית ביום הזיכרון

2.5.2011 / 16:08

כחודשיים לאחר שאיבד חמישה מבני משפחתו בפיגוע באיתמר, צפוי מוטי פוגל לשאת נאום בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל לצדה של אחות שכולה פלסטינית. "מתמודדים עם השכול במשותף"

בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, עתיד מוטי פוגל, אחיו של אודי פוגל שנרצח ביחד עם אשתו ושלושה מילדיהם בפיגוע באיתמר, לשאת דברים ביחד עם אחות שכולה פלסטינית. השניים ינאמו בטקס שייערך בתל אביב על ידי ארגון "לוחמים לשלום", בהשתתפות משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות ואמנים משני העמים במטרה, לדבריהם, לקדם את הדיאלוג, הפיוס ואי-האלימות בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית. פוגל צפוי לשאת דברים ואחריו צפויה לדבר גם סיהאם אבו עוואד, שאחיה יוסוף נהרג בפברואר 2000 מירי של חיילי צה"ל בכניסה לכפר בית אומר צפונית לחברון.

"הטקס שלנו מנסה לקחת את השכול והאובדן של חיים בסכסוך הישראלי-פלסטיני ולהתמודד אתו במשותף", אמר לוואלה! חדשות, אבנר וישניצר, מראשי תנועת "לוחמים לשלום" בה חברים ישראלים ופלסטינים. "בדרך כלל השכול משמש על מנת להגביה חומות, להסתגר ולהתרחק, אולם אנחנו רוצים לעשות את זה ביחד. מלחמה איננה גזירת גורל אלא בחירה אנושית. אנו רואים את הצוואה שלהם כאומרת לנו למנוע עוד שכול ובכדי להגיע לשם צריכים גם העם הישראלי וגם העם הפלסטיני לעבור דרך אותו מקום של הכאב", אמר וישניצר.

הבחירה במוטי פוגל, שביקש שלא להתראיין לכתבה, כדובר בטקס הזיכרון בא בעקבות התבטאויותיו לאחר הפיגוע בו נהרג אחיו ומשפחתו. "הרצח באיתמר זעזע את החברה הישראלית והפלסטינית והותירה את כולנו ללא מילים", אומר וישניצר. "אני חושב שמי שלוקח חלק בטקס בא מתוך אמירה שלמרות שעדיין יש שכול, עלינו להביט לעתיד ולראות כיצד אנו גורמים לכך שהרשימה תפחת, שכן השכול משני הצדדים אינו גזירת הגורל", הוסיף.

גם אבו עוואד שתנאם לצדו של פוגל, אומרת דברים דומים. "אני נגד כל אלימות מכל סוג שהוא ומה שקרה באיתמר הוא פשע. לעולם לא אוכל לקבל הרג של ילדים קטנים או של כל אדם", היא אומרת. "כאדם, לא אוכל להשיג נקמה, ולכן אני גם שולחת מסר לאותו חייל שירה באחי, ואומרת לו שהוא לא מקובל בביתי, אבל אני מזמינה אותו להכיר את ילדיו של יוסוף ואת משפחתו ואז שיחליט האם הירי בו היה ראוי או לא. על כולנו להבין שאפשר לתקן הכל בדרכים לא אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully