וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנחנים בדרך: צעדה לזכר נופלי מלחמת לבנון ה-2

עידן אבני

22.4.2011 / 10:33

עמותת "בדרכם" להנצחת חיילי חטיבת הצנחנים שנפלו במלחמת לבנון השנייה מקיימת בימים אלו צעדת זיכרון בת 80 ק"מ מהכנרת לים התיכון. "חיפשנו פרוייקט שיישקף את האהבה של החברים שלנו"

אחד הקרבות הקשים במלחמת לבנון השנייה היה הקרב בכפר דבל, בו נהרגו תשעה חיילים מחטיבת הצנחנים ונפצעו 29 נוספים. לאחר המלחמה הוקמה עמותת "בדרכם" על ידי חיילי פלחה"ן הצנחנים, לזכר חבריהם אשר נפלו בקרב.

צעדה מים אל ים לזכר הרוגי הצנחנים במלחמת לבנון השנייה של עמותת בדרכם, אפריל 2011. אדריאן הרבשטיין
צעדה מים אל ים לזכר הרוגי הצנחנים במלחמת לבנון השנייה של עמותת בדרכם, אפריל 2011/אדריאן הרבשטיין

חברי העמותה בחרו להנציח את הנופלים באופן ייחודי שמבטא את הערכים שחיו לאורם - אהבת הארץ ושמחת החיים. בחמש השנים האחרונות עמלו על פריצת השבילים בדרך שאורכה כ-80 קילומטרים מחוף הים התיכון אל הכנרת, ואתמול (רביעי) החלו כ-100 משתתפים לצעוד בנתיב, כאשר הם מעדיפים לחייך ולהשאיר את האבל מאחור.

המסלול ביומו הראשון נפתח בשפך נחל כזיב לים התיכון וממשיך לכיוון מבצר מונפורט. היום, יומה השני של הצעדה, הסתיים המסלול בגשר אלקוש, ומחר ימשיכו להר מירון ומשם לכנרת. "בן אהב מאוד לטייל. הוא חרש את השבילים האלה ומבחינתי זה סוג של חיבור אליו כשאני עושה את אותם מסלולים", סיפרה יהודית סלע, ששכלה את בנה, בן, במלחמה. בצעדה השתתף גם לביא זוסמן, בן החמש, אשר היה בן שמונה חודשים כשאביו גלעד נהרג. חלי אמו מאמינה שדרך הצעדה יילמד להכיר את אביו.

"חיפשנו פרויקט הנצחה שייסמל את החברים שלנו ויישקף את התכונות שלהם, כמו שהכרנו אותם", סיפר חבר העמותה, מושון דונוביץ'. "אהבת הארץ זה המסר. בחרנו במסלול שהוא כמו בתנועות הנוער, ולקחת אותו כפרויקט הנצחה. זה לא טיול של יום הזיכרון, אלא טיול באווירה חיובית ושמחה", הוסיף דונוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully