וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונזליזם בחג: חלונות בית כנסת נופצו בוושינגטון

חלונותיו של בית הכנסת "בית שלום" וכן חנויות בבעלותם של יהודים נופצו בערב חג הפסח בעיירה רוקוויל הסמוכה לוושינגטון. חשודים במעשה נעצרו, אולם טרם הובהר מהו הרקע לאירוע

חלונותיו של בית הכנסת "בית שלום", הנמצא בעיירה רוקוויל הסמוכה לוושינגטון בארצות הברית, נופצו אמש (שני) בערב החג הפסח, מירי רובה אוויר. בית הכנסת היה ריק באותה שעה ולפיכך לא היו נפגעים. בנוסף נורו יריות גם לעבר חלונות ראווה של חנויות סמוכות באזור שבעליהן יהודים. המשטרה המקומית עצרה מספר חשודים במעשה ופתחה בחקירה.

"האמנם מדובר באירוע על רקע אנטישמי? מישהו אחר צריך לקבוע", אמר נשיא בית הכנסת, סטפן באשין, בראיון לרשת NBC. בעל חנות תכשיטים שהושחתה במקום אמר כי בעיניו "זהו רק מעשה ונדליזם של ילדים, אבל אני לא מומחה".

מצלמות שהוצבו באזור צילמו בסביבות השעה 1:30 בלילה רכב ששייך ככל הנראה לחשודים במעשה, וכעת המשטרה מנסה לאתר את בעליו. כמו כן דווח כי נמצאו שמונה רובי אוויר שננטשו בזירת האירוע. המשטרה מסרה, כי היא חוקרת כעת אפשרות של אלימות על רקע אנטישמי לצד אפשרות של ונדליזם. "פסח הוא חג החירות שלנו, אבל לצערנו, מה שקרה כאן מזכיר את ההיסטוריה היהודית באירופה", הוסיף באשין.

תקרית נוספת שאירעה במהלך החג התרחשה באי קורפו שביוון – במהלכה הוצת בית כנסת על ידי אלמונים. עקב ההצתה נגרם נזק רב לספרי קודש ומסמכי הקהילה המקומית. המשטרה דיווחה כי לא היו נפגעים, כיוון שבית הכנסת היה סגור בעת השריפה. על פי החשד, המציתים פרצו אל תוך בית הכנסת, הממוקם ברובע העתיק בבירת האי, מעט אחרי השעה 3:00 לפנות בוקר דרך הדלת האחורית של המבנה. לאחר מכן, ערמו הפורצים את ספרי הקודש והמסמכים על הבימה בקומה הראשונה של בית הכנסת והדליקו אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully