וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מתווך אירופי חדש למו"מ לשחרור שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.4.2011 / 0:02

על רקע מינוי מתאם ישראלי חדש, מקור בחמאס מדווח כי מונה גם מתווך אירופי חדש כמחליפו של גרהרד קונארד הגרמני, וטען כי ניכרת "נכונות ויושר" מצדו. אבו מרזוק: נפתח ערוץ מו"מ חדש

בעיתון המצרי "אל-אהראם", דווח אמש (שלישי) כי על פי מקורות בחמאס, ישנו מתווך אירופי חדש במגעים בינם לבין ישראל לגבי שחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט. מתווך זה יחליף את המתווך הגרמני הקודם, גרהרד קונארד. בחמאס סירבו לציין מאיזו מדינה מגיע המתווך, אולם הדגישו כי ניכרת "נכונות ויושר" מצדו.

בדיווח הוזכרה גם ביקורת שמתח המקור בחמאס על קונארד. לדבריו, שורר בארגון חוסר שביעות רצון מהסכמתו של קונארד עם עמדת ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, בנוגע לשחרור אסירים פלסטינים. "ציפינו שקונארד יצליח לרכך ולשנות את עמדתו של נתניהו, אולם במקום זאת הוא חיזק את דעתו הקיימת", אמר המקור.

הדיווח ב'אל-אהראם' מקבל חיזוק מדברים שאמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, בראיון לתחנת הטלוויזיה של חמאס, לפיהם נפתח ערוץ משא ומתן חדש: "יש כרגע מתווכים אחרים בעסקת שליט", אמר אך סרב לפרט אודות זהות מתווכים אלו. המראיין שאל אותו האם מדובר בתיווך אירופי, אך אבו מרזוק סירב לענות. "אנחנו מתחייבים שלא להשאיר אף אסיר בכלא הישראלי", אמר, "אנחנו רוצים שאסירנו יצאו לחופשי כמו שהצד האחר רוצה לשחרר את האסיר שלו".

ליל הסדר של משפחת שליט - מול מעון רה"מ

ביום שני, בערב חג החירות, התייצבו בני משפחתו של החייל החטוף גלעד שליט מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים. "אנחנו כאן כדי להזכיר לראש הממשלה שאחרי חמש שנים בשבי חמאס מגיע גם לגלעד לחגוג את הפסח עם משפחתו כפי שמגיע לראש הממשלה ולשאר אזרחי ישראל".

מוקדם יותר ביקר נשיא המדינה, שמעון פרס, במאהל המשפחה בירושלים. "אני מרגיש את עצמי בצד של הממשלה, לא מולה, אלא איתה. אני אופטימי שנראה את גלעד חי, בריא ושלם. אני חש, כמו כל העם, שהנושא הזה צריך להעסיק אותנו. כל דור ודור צריך לספר את יציאת מצרים, הפעם היעד שלנו הוא שגלעד ישוב הביתה", אמר פרס בביקורו.

שלשום התבשרו הוריו של החייל החטוף, נעם ואביבה שליט, על מינויו של דוד מידן, מחליפו של חגי הדס, כשליח המיוחד במשא ומתן להשבת שליט. ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה ערכו באותו היום פגישה עם אביבה ונעם שליט, ממנה יצאו הוריי החייל זועמים. "לצערי העדכון היחיד שקיבלנו הוא על מינויו של מתאם חדש, אבל לא קיבלנו שום דבר חדש לגבי המהלכים לשחרור גלעד". מלשכת ראש הממשלה נמסר אז כי מדינת ישראל מבצעת פעולות רבות, שרובן סמויות מן העין, במטרה להשיב את גלעד הביתה, ופעולות אלה יימשכו גם בעתיד.

(עדכון ראשון: 21:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully