וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט לגם בשוגג חומר הדברה ואושפז במצב קשה

אריאל נוי

13.4.2011 / 17:23

פעוט כבן ארבע מכפר זמר שבאזור השרון פונה במצב קשה וללא דופק לבית החולים, לאחר שלגם בטעות מבקבוק שהכיל חומר הדברה. ביה"ח: "הוא הגיע ללא דופק"

פעוט כבן ארבע מאזור השרון נפגע הערב (רביעי) באורח קשה, לאחר שלגם בטעות מבקבוק שהכיל חומר הדברה. בני משפחתו של הילד, תושבי הכפר זמר, הביאו אותו לצומת כלניות, שם ביצעו בו פרמדיקים של מגן דוד אדום פעולות החייאה. בהמשך, פונה פעוט לבית החולים הלל יפה בחדרה. מבית החולים נמסר כי "הוא הגיע ללא דופק, ויישקל אם להעבירו להמשך טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר או לבית החולים רמב"ם בחיפה.

בימים האחרונים אושפזו בבתי החולים ברחבי הארץ כמה בני אדם, שנפגעו מחומרי ניקוי במהלך ההכנות לניקיונות הפסח. לכמה מהם נגרמו כוויות משימוש בלתי מבוקר במסירי שומנים, חומרים כימיים חזקים שעלולים לפגוע בעור ולהביא לנזק תפקודי ואסתטי משמעותי.

אחד המטופלים שפונה בימים האחרונים לבית החולים שיבא בתל השומר הוא ילד כבן שנתיים, שנגע בנוזל לניקוי ונכווה באזור הפה. למרות שמדובר בכוויה קטנה, נאלצו הרופאים לאשפזו על מנת להשגיח, לטפל ולמנוע החמרה של הנזק שנגרם מהחומר. בין המטופלים הנוספים חייל שיצא לחופשה ועזר בניקיונות הבית ונכווה בכף הרגל.

ד"ר יוסי חייק, מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל יחידת הכוויות בתל השומר, אמר לוואלה! חדשות כי כמעט כל פסח "אנחנו מתמודדים עם גל של פציעות וכוויות". ד"ר חייק מדגיש כי יש להשתמש בצורה מאוד זהירה ומבוקרת במסירי השומנים וכן בחומרי ניקוי המכילים סודה קאוסטית. לדבריו, חובה להרחיק חומרים אלו מהישג ידם של ילדים ויש לעבוד עם כפפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully