וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ הסתיים: מירס ואקספון זכו במכרז הסלולר

אמיר טייג

12.4.2011 / 0:03

חברת מירס של פטריק דרהי וחברת אקספון של חזי בצלאל הן הזוכות הגדולות במכרז התדרים של משרד התקשורת והן שיקימו שני מפעלים סלולריים חדשים בישראל. מקורבים: "הם התמודדו כדי לנצח"

מכרז התדרים של משרד התקשורת הפך לקרב קשה בין המתמודדים - אך לבסוף הוכרזו הזוכים: מירס ואקספון, כאשר מירס של פטריק דרהי זכתה ב-710 מיליון שקל ואקספון של חזי בצלאל זכתה במכרז בסכום של 705 מיליון שקל.

משרד התקשורת הוציא למכרז שתי רצועות, שתאימות להקמת שני מפעילים סלולריים. גורמים המקורבים לאחת הקבוצות ציינו כי המחיר במכרז עלה מעל השווי המומלץ על ידי היועצים הכלכליים, והקבוצות התמודדו מתוך רצון עז לנצח, שאינו קשור בהכרח לפרמטרים הכלכליים.

המכרז התנהל משישה מוקדים. ארבעה הקבוצות נמצאות במשרדיהן ומשם באמצעות האינטרנט מעבירות הצעות. משרד התקשורת מפקח על הליך ההצעות ממשרדיו בתל אביב. מוקד שישי הוא משרד האוצר בירושלים. נודע כי כל ארבעת ראשי הקבוצות נמצאים בישראל, כולל בצלאל, דרהי וגלפנד.

המציעים יכלו לראות על מסך המחשב האם ההצעה שלהם היא המובילה בשלב זה של המכרז. כל מציע שהצעתו אינה מובילה יכול להציע בכל זמן נתון הצעה כספית אחת ביחס לרצועת תדרים אחת לפי בחירתו ולשפר את ההצעה המובילה ב-5 מיליון שקל בלבד. כל שיפור בהצעה כאמור יאחר את סיום המכרז ב-10 דקות. ההליך המכרזי יסתיים לאחר שיחלפו 10 דקות רצופות ממתן ההצעה האחרונה שבהן לא הוגשה הצעה תקפה נוספת.

החברות יעמידו ערבות כספית כפי שנקבע במכרז

עם סופו של המכרז ניתן יהיה להכריז כי שתי חברות סלולר חדשות קמו בישראל. החברות יעמידו ערבות כספית בהתאם לסכום שייקבע במכרז, וייגשו מיד להקמת הרשתות. כל חברה תצטרך להקים רשת סלולר, שתכסה בשלב הראשון 10% משטחי המדינה.

ברגע שהחברה תשיג את הכיסוי המינימלי הדרוש היא תוכל לעשות שימוש ברשתות הסלולר המתחרות, של סלקום פלאפון ופרטנר, באמצעות פרקטיקה הנקראת נדידה הפנים ארצית. הדבר יאפשר להם להתחיל לספק שירות תחרותי כבר בשלב מוקדם של ההשקעה. הערכות הן לפחות אחת הזוכות היום יחלו בשירות בתחילת שנת 2012.

עם זאת, שני נושאים עדיין מקשים על הקמת הרשתות החדשות. משרד התקשורת עדיין לא קבע קווים המנחים את חברות הסלולר הקיימות לגבי נדידה פנים ארצית. המשרד לא קבע האם יתערב בקביעת תעריפי הנדידה ויכפה על סלקום פרטנר ופלאפון תעריפים מפוקחים. נושא נוסף שעדיין חייב פתרון הוא חוקי הרישוי העירוניים להקמת אנטנות סלולריות. חוקים אלו מקשים מאוד על הקמת אנטנות, חסם גדול עבור חברה צעיריה שתידרש להקים עתה כ-2,000 עד 3,000 אנטנות חדשות.

(עדכון ראשון: 21:03, 11.04.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully